show and tell, några dagar för sent

Jag är helt efter och allt, men jag var bara tvungen att haka på Annikas show and tell, den här veckan;

18 april: låtar vi gillar: en låt från tonåren, en låt vi gillar idag och sen en SKÄMSLÅT (använd gärna youtube när du lägger ut detta inlägg).

Jag tror att den allra första vinylsingel jag köpte var just denna, här nedanför, och därför måste den ju få vara med... 4,95kr kostade den iallafall.




Dock var jag inte tonåring än, när den här kom, men däremot var jag tonåring under glamrockens era;



och samtidigt, ni minns, power ballads



En låt från nu. Jag vet inte hur bra 'kvallen' är på den här, men iallafall;



Och så en skämslåt;



jag säger bara KOLLA!! och jodå, nog kan man texten mer eller mindre...

men eftersom det här inlägget redan lär vara världens segaste ever, med alla videoar, så lägger jag till låten jag aldrig nånsin skulle erkänna att jag gillar;



Puss och kram

Andra bloggar om: , , , ,



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0