show and tell: favorittidningar

Det är ju inte många knop på mig när det gäller att hänga med i svängarna. Men så till slut kom jag mig för att att haka på Annikas fredagstema - show and tell;

Temat är favorittidningar;

image663

Intrig: det är nog mitt allra första favoritmagasin, tyvärr fanns den bara ett kort tag innan den gick i graven, men bra är den och sparad är den. 1995 är tidningen ifrån.

Laga Lätt: jag gillar att läsa recept. Att laga mat är mindre kul kanske, men att bläddra bland recept är trevligt.

Må bra: om jag befinner mig i pressbyrån och bestämmer mig för att plocka med mig nån tidning, så är det nog oftast som det Må bra - jag köper den alltså, inte snattar..... hello.

Expo: är en antinynazistisk tidning. Kvalitét på den helt enkelt.

Punkt.se: den tidningen jag läser på bussen på mornarna, eftersom det är den utdelarkillen jag passerar

PS!: en populärpsykologitidsskrift. Jag gillar den, även om den börjar bli lite utvattnad nu, men första numren var skitbra, helt enkelt.

Allas: alltså, jag är trött på bantningskurer inför beach 2008 och dylikt och sminktips och hur jag ska se bättre ut och hela tiden känna att jag inte duger som jag är - därför har jag prenumererat på allas två gånger. Tyvärr hinner jag ju inte med prenumerationer längre, men jag gillar tidningar med riktiga och rejäla reportage om intressanta levnadsöden - och kanske inte då just Jessica Albas...

Hennes: är min gamla favorittidning, tills de i ett nr hade nån röstning om sveriges vackraste kvinna, stylade om sporttjejer ur sina träningsoveraller till femme fatales och uppmuntrade tjejer att ta taxi hem från bussen på nätterna istället för att gå och istället för att uppmuntra män att ge fan i att våldta. Anpassa dig kvinna, helt enkelt. Så då la jag ner den tidningen och ja, jag håller på och rensar ut gamla nummer. Från början var den inriktad på astrologi, det var därför jag föll för den...

Ikeakatalogen slank visst med.

Och Elle är en tidning jag funderar på att börja prenumerera på, eftersom jag gillar lyx, dyra skor och foto.

Det var det.

puss och kram


Andra bloggar om: , , ,



Kommentarer
Annika

Nu såg det lite underligt ut i kommentarsfältet så jag hoppas dettta går fram.
KUL med dina tidningar.
Hennes gillar jag också, iallafall har jag gillat den.
Brukar köpa den mär jag är hemma.
Gillar PS och Må Bra också---mycket!!
KUL att du hängde på.
Nu är det Desiree i Alabama som tar över temat för maj.
Hoppas du hänger på dit också.
Hojta till oss Desiree i kommentarerna så länkar hon upp dig.
Jag ska länka upp dig under min lista nu!!!
Elle funderar jag också att börja prenumerera på---den eller DV, kan inte bestämma mig :-)

2008-04-27 @ 22:23:52
URL: http://kankaglenreston.blogspot.com
Helena

Kul att du gillade bakformarna! Ja, de är dyra håller jag med om. Du får sätta upp det på önskelistan *fniss* Kvalitén är oslagbar vill jag lova. Håller nog i 100 år (nog med reklam)...

Ha en härlig vecka!
Helena

2008-04-27 @ 23:11:53
URL: http://www.klarafardiga.blogspot.com
Miss Lyckad

HHHAAAAAAAAAAAAALLLLLLÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ!

I´m back!

/ Miss Lyckad - Never too far away -

2008-04-28 @ 08:10:47
URL: http://miss-lyckad.blogspot.com/
anna

haha fan vad härlig du är - med Allasprenumerationen =)

ja om jag hade pengarna skulle jag genomgå en operation på ögonen för att bli av med synfelen..
det och så fettsugning av låren står på min " om jag vann massa pengar"listan

kram

2008-04-28 @ 16:53:08
URL: http://pyttis.blogg.se
Anonym

annika: jag ska försöka komma ihåg ;)Jag har bläddrat så lite i DV, så det blir liksom elle - om jag får välja...

helena: hehe, men du FÅR göra hur mycket reklam du vill... nån gång så kanske en sån form hamnar hemma hos mig :)

miss lyckad: välkommen!!!

anna: hehe ;)
en pt är nog billigare och sundare än en fettsugning, skulle jag tro... och jag tycker ju att du är fin som du är! puss

2008-04-28 @ 20:39:58
Alexandra

Kände precis samma sak för Svenska Cosmo för ett tag sen. Det va bara en massa "Va dig själv, men va såhär för då tycker killarna om dig" Då sa jag "dra åt *pip*". en del nummer är dock fortf bra. Men inte när det kommer sånna "såhär tycker killen om det i sängen" eller liknande. Vill jag veta hur min pvän vill ha det frågar jag ju. Inte läser tidningen. Till exempel...
Sköt om dig!

2008-04-29 @ 12:13:48
URL: http://triquetra.blogg.se
leopardia

alexandra: men visst är det så, ibland blir man lite osams med tidningarna :)
sköt om dig med!

2008-04-29 @ 13:50:52


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0