och så ett litet recept

Jag hade nästan glömt bort de där kladdmuffinsen. Kära Barbamorsan påpekade ju fint att ett recept hade varit trevligt, så för er som vill baka kladdmuffins;

2 ägg
3 dl socker
1 1/2 dl vetemjöl
2 tsk vaniljsocker
4 msk kakao
1 krm salt
100 g smält matfett

1. Sätt ugnen på 225 °C.
2. Rör ihop ägg och socker -  vispa ej.
3. Blanda de torra ingredienserna och rör sedan ner det i äggblandningen.
4. Rör ner det smälta matfettet. Klicka ner smeten i små muffinsformar.
5. Grädda i nedre delen av ugnen ca 8 -10 minuter.


Jag körde en dubbel sats och det blev ca 25 st i bullformar, eftersom jag ville ha större modell på formarna.

Eftersom jag funderar på att tagga ner på shoppingen nu i april, så passade jag på att slänga in en beställning i en nätaffär igår. Jag kan inte riktigt berätta vad, men om det blir bra, så får ni se resultatet av den beställningen. Hehe, annars förblir det en hemlighet ;)

Filmen vi såg idag var Zelig. Rätt okej faktiskt. Småkul, men hade nog inte överlevt om den varit längre än den timma och kvart den var.

Cashmere maffia, vad säger man? Hmm.. Fula kläder hade de iallafall, eftersom jag naturligtvis jämförde med Sex and the city. Tyckte inte det var särskilt bra heller, men jag tyckte samma när jag såg Desperate Housewives
för första gången oxå, så... Serien kanske växer ju mer man ser den, helt enkelt.

Och jag tror att det är Foppatofflorna som är aprilskämtet i metro idag ;)

T-shirtar med tryck är ju nästan det bästa som finns, så jag är med och tävlar om en hos stephiesmode, gör så ni oxå...

puss och kram

Andra bloggar om: , , , ,


Kommentarer
The City

Mums, det receptet måste jag prova :)

2008-04-01 @ 18:27:33
URL: http://thecity.blogg.se
Marie

Lät gott det där =)

2008-04-01 @ 18:52:43
URL: http://lakritstokiga3barnsmamman.blogg.se
panki

Jag måste ju säga att jag tycker att tjejerna i satc har jävligt osnygga kläder nästan jämt.
Dom där chokladkillarna ska jag pröva nån gång, lät gott!

2008-04-01 @ 19:14:57
URL: http://pancake.webblogg.se/
leopardia

hallå, det är så enkelt att göra dessutom, så jag tycker att ni alla ska testa på!
och panki, visst, en midjeväska är väl kanske inte det snyggaste man kan ha, även om den är rosa, men jag tycker nog att det finns mmmmyyyyycket snyggt i satc...

2008-04-01 @ 20:15:30
Linda

Vad bra,vilken tur!!
Hoppas din dag har varit bra!?

2008-04-01 @ 20:42:55
URL: http://hummingbird.blogg.se
Barbamorsan

Tack tack tack =)

2008-04-01 @ 20:57:30
URL: http://barbamorsan.webblogg.se/
leopardia

Linda: bara bra här :) du med hoppas jag!

Barbamorsan: så lite så :)

2008-04-02 @ 00:18:41


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0