jo...


Alltså, jag är inte helt förtappad, även om jag inte har skrivit en rad om Engla, så tycker jag att det är hemskt när barn far illa. Så det är inte bara tiaror jag sörjer. Fast jag kommer nog aldrig riktigt att förstå hur sånt här kan ske varje dag, världen över, när just denna enskilda händelse visar på ett sånt engagemang hos folk. Hur det är något ruttet med vår värld och det man inte får peka på - att det till största delen är män som ligger bakom. Nu menar inte jag att skylla på män, utan jag vill bara peka på vart man kanske ska börja nysta för att komma till bukt med saker och ting.

Men nej, jag skulle kunna sitta här med hundra söndertrampade tiaror och inte sörja ett uns, om det innebar att inget barn nånsin for illa igen.

puss och kram

Andra bloggar om: , ,



Kommentarer
Fredrik

riktigt hemskt!

2008-04-14 @ 15:59:07
URL: http://fredrikfredrik.webblogg.se
Linda

Ja visst var den fin?
Vad har du gjort på sistone då?
Jo Engla ja,hemskt värre! SÅdana som han skall bara dö känner jag!

2008-04-14 @ 16:07:06
URL: http://hummingbird.blogg.se
Annika

Riktigt asvidrigt är det.
Jag sitter här och läser om det med tårar i ögonen.
För jävligt.

2008-04-15 @ 00:03:30
URL: http://kankaglenreston.blogspot.com
leopardia

ja, och jag kan tänka mig att är man mamma själv (eller pappa) så målas alla tänkbara skräcksenarier upp - dessutom...
man undrar ju vart världen är på väg...

2008-04-15 @ 00:10:07


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0