en riktig tråkboll

Idag är jag verkligen världens tråkigaste. Jag har inga tankar alls. Inga fyndiga funderingar att kläcka ur mig eller ens en rolig historia att dra. Och ingenting som har hänt heller. Jag har längtat efter frisk luft hela dagen, men inte har jag gått utanför dörren för det, nej jag har legat i soffan och läst om negrituderörelsen och det är helt ärligt rätt så förbannat tråkigt. Precis som jag.

Om någon är nyfiken på vilket motiv jag valde till designen jag vann hos Glitzy, så är det det här;

En av min brorsas tavlor. Mjo.


Annars är det lite sånt här, som bland annat kommit upp till diskussion på lektionerna den här kursen:image644 lite så där när mångkultur blir en enda stor missuppfattning och bara sååå fel. Eller ja, man får ju tycka vad man vill eller ha vilka åsikter man vill, men det här är en. Att det här då är så lite exempel på indisk kultur som man bara kan finna. Hur det hela är helt assimilerat till vår västerländska syn och bla bla bla. Och sen en hel del annat, men ja... Den här annonsen och det här tilltaget är lite för mycket, enligt mig. Nåja.

Nu ska jag duscha, äta och glo på Antikdeckarna. Det är min plan för kvällen. Hoppas er kväll blir finfin!

Puss och kram


Andra bloggar om: , , , , ,


Kommentarer
Alexandra och stella

Vill bara önska dig en underbar helg :D Massa SOL på dig!

2008-04-18 @ 11:28:35
URL: http://triquetra.blogg.se
Anonym

Indien och Helsingfors i samma mening... känns inte helt klockrent faktiskt... Byter i tanken ut den där blåa gudinnan på bilden mot Muminmamma... nä - det går inte!

2008-04-18 @ 13:31:59
URL: http://heltvanlig.webblogg.se
leopardia

alexandra och stella: underbar helg till er oxå :) sötsnosar där!

L80: hehe, men den där annonsen är helt bisarr egentligen...

2008-04-18 @ 23:01:58


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0