döda fiskar och en fotograf

saker gjorda: oj, inte mycket; köpt hostmedicin och pluggat lite
dagens fråga: hur många ismer finns det egentligen?
dagens låt: my sharona - the knack
dagens känsla: börjar bli lite irriterad på mig själv
dagens citat: "bara döda fiskar flyter med strömmen" (Christer Strömholm)



Hoppsansa, liksom. Jag skulle ju dra ner på shoppandet idag, men råkade köpa 2 toppar med tryck för 30spänn styck. Jag glömde helt ärligt bort vad jag lovat mig själv... Så kan det gå.

Lyssnar just nu enbart på soundtracket till filmen Reality Bites. Det måste vara det bästa soundtracket ever. Och filmen är heeeelt okej.

Och så valde jag antikdeckarna över du är vad du äter, därav dagens citat. Eftersom jag faktikt aldrig hört talas om Christer Strömholm förut. Märkligt egentligen, eftersom det är en fotograf som tagit bilder helt i min smak. Och dessutom verkar ha varit en spännande människa. Han ville inte vakna upp på samma ställe två gånger, en av anledningarna till att han möblerade om varje lördag...

Fick deklarationen idag, men jag har inte öppnat den. Men nu ska vi se hur mycket jag fått i kvarskatt. Hmm, inte så farligt som jag trodde 1700:- bara. Tack för det skatteverket.

Pluggandet idag har bestått av att förstå en intevju med Bhabha. Att när grupper möts och interagerar uppstår ett 'tredje rum'. Eller kanske inte uppstår, utan det är ett tredje rum. Och en hybridiseringsprocess. Förutsatt att jag har förstått det rätt... Och jag måste säga att detta evinnerliga snack om rum hit och dit, som annat än rum med fyra väggar är rätt jobbigt för hjärnan, haha... Men, men.


Puss och kram


Andra bloggar om: , , , , ,



Kommentarer
anna

tack gumman...tycker om dig.

2008-04-04 @ 00:47:50
URL: http://pyttis.blogg.se
Anonym

anna: jag kommer att sakna din kamera jag oxå. tycker om dig med!

2008-04-04 @ 02:15:26
Barbamorsan

Vilket bra citat det gillar jag ! Verkar som pluggandet fungerar hyfsat nu?? Ha det gott och trevlig helg!!

2008-04-04 @ 09:32:42
URL: http://www.barbamorsan.webblogg.se
Helena

Svar: Tack snälla. Ha en fin fredag!

2008-04-04 @ 11:31:46
URL: http://www.beverlyhills.blogg.se
leopardia

barbamorsan: nog var det ett supercitat :)
pluggandet, com si com sa...

2008-04-08 @ 00:12:48


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0