dags att sätta igång

Så regnar det ute. Så otroligt passande med trist väder när man ska göra trista saker. Fast det stod i dagens horoskop att jag skulle ge mig på gör-det-själv-grejer, men jag tror inte det va'?! Jag har sjukt mycket att läsa tills imorn, eftersom jag inte vet vad jag gjorde igår riktigt. Men först ska jag äta en microrätt, i brist på annat, och se ett avsnitt av Förhäxad, haha, nä den serien verkar aldrig ta slut.

Vi fick veta de teman inom vilka vi ska skriva vår B-uppsats. Jag vill ju vara kreativ. Jag vill ju vara fri, inte följa några elitistiska akademiska mallar. Men jag är glad och lycklig ändå, trots att allt omkring mig är ett enda stort kaos. Och ungefär två tusen frågetecken.

Punkt.se måste för övrigt ha världens kassaste hemsida. Uppdatera nån gång, eller måste jag ruttna?!

Nä, nu måste jag verkligen sparka igång mig själv.

puss och kram

Andra bloggar om: , , , , ,



Kommentarer
-> JOSFIN

Lycka till med uppsatsen :)

2008-04-15 @ 16:57:23
URL: http://josfin.blogg.se
Malin

Tainted Love - jag blev ju galet sugen på att illustrera den. Men vilken version hade du i åtanke? Det kan ju bli ganska olika resultat beroende på om det är någon av de gamla klassikerna från 60/70-talet eller sköna Soft Cell eller asbra Marilyn Manson... okej då: eller Pussycat Dolls... Eller nån helt annan version.

2008-04-15 @ 21:46:26
URL: http://www.mollysgrove.se/
Elisabet

Lycka till, b-uppsatsen är ju dock just det det handlar om, att följa mallen och lära sig uppsatsskrivande på det korrekta sättet, c- och d-uppsatsen blir dessbättre lite friare. Ha en jättebra dag!

2008-04-16 @ 13:27:13
URL: http://stenvreten.blogg.se
leopardia

josefin: tackar, och det behövs nog :)

malin: jag tänkte nog mest på soft cells, men nu blev det ett litet dilemma, för de gamla klassikerna är ju oxå sköna...

elisabet: tackar. kul att höra oxå :) nu går jag ju en lite av en flumlinje, så de är väl inte hur strikta som helst, men man kan ju förstöra för sig själv i framtiden om man inte lär sig hur de ska skrivas oxå...

2008-04-16 @ 13:58:28


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0