att komma på nåt att skriva om

Eftersom jag fastnat i det här med ickedjurtest och ickemineraloljor och naturligt och avgiftningar och allt, så har jag börjat att blänga ilsket på mina shampooflaskor och undrat vad de egentligen innehåller och hur de egentligen har tillverkats. Och bannat mig själv för att jag har så dålig koll. Nån som har nåt bra tips? Och jag är kräsen när det gäller hårprodukter. Man kan ju säga så här att jag inte har klippt mig på över ett år och det är först nu det börjar synas lite när jag synar topparna. Men mitt trick för att komma billigare undan, är väl att använda en något billigare variant att förtvätta med och sen gå på det alldeles för dyra shampoot.

Annars så var det heldag i plugget idag, med föreläsning och filmvisning. Men jag var rätt off, trött och seg och ja, jag vet inte, inte låg, men off.

Hoppas att nästa föreläsning sker på Östasiatiska, har länge velat gå en guidad tur där.

Okej, det här är de valbara ämnena till min b-uppsats. För guds skull, har du något förslag på vad jag kan skriva om så säg till, för här står det helt still.

Staden som modernitetens scen: förhoppningar och farhågor inför 1800talets samhällsomvandlingar speglade i tidens estetik och konst.

Avantgarde och neoavantgarde: det tidiga avantgardets tekniker - collage, ready-mades, lek- och slumpproduktion - utforskade i sin egen tid eller i återupptäckandet av dem med efterkrigstidens konst och litteratur.

Media: människans utbyggnader - estetiska och konstnärliga strategier som svar på 1900talets revolutioner inom kommunikation och informationsteknologi.

Estetik, kritik, konsthistoria: utvecklingen under 1700talets estetiska debatt ligger till grund för den morderna uppfattningen av konsten.

-

Jag har en lös fundering på nåt med kvinnan som roten till allt ont. Att väva in hur Yoko Ono sabbade Beatles, Van Gogh skar av sig örat och så Freud och hans vandrande livmödrar. Men jag har ingen aning om hur jag skulle väva ihop den väven eller vad poängen egentligen ska vara eller några fler exempel. Annars är ju Duchamp och Man Ray lite av mina favoriter, det kanske går att hitta på nåt om dem.

Nä, äta lite och kanske se lite ncis innan jag kanske börjar bråka med dammsugaren. Det visar sig.

Puss och kram


Andra bloggar om: , , , ,


Kommentarer
panki

Mitt hårtips e att bara använda salongsprodukter.
Angående vad du ska sriva om, alltså jag fattar ju inte ens det du skrivit. Så sorry, no can help.

2008-04-21 @ 21:24:12
URL: http://pancake.webblogg.se/
panki

Du, alltså vi borde flytta till England, vi skulle trivas sååå bra! D e typ inne att gå med myskläder! Mjukisoveraller och galamake lixom- perfekt!

2008-04-21 @ 21:30:07
URL: http://pancake.webblogg.se/
leopardia

panki: jo, men jag vill ju ha 'nyttigt' shampoo...
och hehe, du menar att linda rosing skulle vara trendig - i england? ;)

2008-04-21 @ 21:45:41
anna

pustar ut...ahh bra att du inte ansåg skorna vara ballerinaskor..I trust your opinion.

pöss!!

2008-04-21 @ 23:17:52
URL: http://pyttis.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0