jag bor i en knarkarkvart


eller little home of horror. jag har just insett varför jag sitter framför datorn hela dagarna. att titta på skärmen gör att jag slipper se mig omkring. jag blir galen på mitt slarv och jag vet inte vart jag ska börja ens. det är grejer överallt. och jag tänkte att ni skulle få följa med på rundvandring runt och se vad min sambo knark-leif har sagt till med. jaaa, det är klart att han finns på riktigt, skulle jag ha gjort den här röran själv??

ja, ni måste själva utmana ödet och klicka upp bilderna om ni törs se dem i fullformat...

hallen.


den här hallbänken ska ju naturligtvis vara tom så att man kan sitta på den, men det är det ju ingen som fattar.....

nä, men titta, en kasse med grejs och så mina stavar så klart :)

hmm. lite av skorna, resten är i den vita backen och i förrådet och i en kasse som står i köket... jaja...

jahapp... det är inte jag som valt att sätta en spegel där, den fanns här när jag flyttade in...

telefonbordet och så panelen som fungerar som nån slags anslagstavla efter som anslagstavlan självt är för jobbig att fästa grejer på... eller nya grejer iallafall...

jodå, panelen är ett utmärkt brevställ oxå...

jajamensan, det står kassar på den här sidan bänken oxå...

sovrummet.

den här bänken är tänkt att fylla en helt annan funktion... oh, där ligger en balansboll... och en kartong som blivit nerplockad och inte tillbakaställd, mmmycket märkligt...

sängen är nog aldrig mer bäddad än så här faktiskt...

jaha, och hur ser det ut bakom dörren måntro?

till vänster om databordet...

och där gömmer sig skrivaren...

jag stirrar stint på skärmen och enbart skärmen, det behöver ni ju inte oroa er för...

badrummet.


ja, nån gång ska det nog bli ordning här med...

jag har gömt alla flaskor som normalt står där, så nu är det bara "få"...

och man skulle kunna tro att jag har gömt dem här, men det här är helt andra reserver...

jajust det...

utsikten från toaletten...

jag orkade faktiskt inte redigera bort bomullstrosorna som hänger där, haha...

köket/vardagsrummet.

jag tror att det hänger kassar på varenda stol...

ja, vad säger man?

alltså, jag behöver en större lägenhet. jag behöver ett slott!! ett stooort slott!!

jag tror att den här röran har blivit värre sen sist...

det här är vart jag bor nånstans, mest hela dagarana...

lite skor i en kasse och knäckebröd i ugnen...

nå, det här kan jag inte skylla på leif, det här är jag - öppna skåpdörrar och utdragna lådor...

och där gömde sig... ja just det, ännu fler kassar!

kan ingen bara slå mig med en paddel i huvudet?! så här kommer jag aldrig att få några gäster...

the end.


Andra bloggar om: ,


Kommentarer
panki

Nej men gud Daaarling! Jag blilr rädd!!! Du e som dom här galna kvinnorna man ser i 5:ans dokumentärer som samlar på allt å e galna typ. Såhär kan vi ju inte ha det!!! Ska jag komma över och hjälpa dig styra upp och rensa i röran??
Puss.

2007-09-23 @ 00:14:03
URL: http://pancake.webblogg.se/
leopardia

panki: haha, jag kanske hade en baktanke när jag försökte föreslå städfester hemma hos varandra... men jag kan väl erkänna att vissa kassar innehåller plast och kartonginsamlingar och papper... och så böcker då, som inte har någon plats att vara... men jag SKA sortera upp allt nån gång, för det är verkligen ett gissel att dammsuga...

2007-09-23 @ 00:40:41
panki

Men seriöst, vill du att jag kommer och hjälper till? Å du, man kan inte spara på ALLT.
Puss

2007-09-23 @ 01:10:53
URL: http://pancake.webblogg.se/
leopardia

panki: åh, vad jag älskar dig för att du verkligen vill, men det behövs inte... jag vet inte ens när jag ska ha tid, med den här plugghetsen som råder... men du får gärna ge förslag på vad man inte ska spara på, haha... erkänn att du visat R och att han, i vanlig ordning tycker att jag är helt galen?! och så var det nåt mer jag tänkte på, men jag kan ju ringa istället när jag kommer på det...

2007-09-23 @ 01:31:13
Blackart

HAHAHAHAHAHAHAHAHA
Förslag på saker man inte behöver spara på: Kassarna man handlade sakerna i. Man PLOCKAR UR sakerna när man kommer hem. Sen kan man ju slänga påsarna. Herregud. Du är en påsmissbrukare!!
Andra saker som kan slängas är typ alla tomma förpackningar (jag utgår ifrån att du har ett gäng såna här och där).
Släng ut Leffe! Han är inte bra för dig. ;)

2007-09-23 @ 11:46:18
URL: http://hysteri-blackart.blogspot.com
Blackart igen

Ja, just,ja. Ytterligare en sak man kan SLÄNGA är kammen som simmat i toan. SLÄNG DEN! Köp en ny.

2007-09-23 @ 11:51:46
Tinnitussan

Helt underbara bilder. Känner så igen mig ;-)

2007-09-23 @ 12:11:13
URL: http://tinnitussans.blogspot.com
Tinnitussan

P.S. Men bloggen har blivit sååååååååååå snygg ;-)

2007-09-23 @ 12:12:04
URL: http://tinnitussans.blogspot.com
panki

Hahaha har inte visat R, men det beror nog bara på att jag inte hunnit hahaha.

2007-09-23 @ 13:01:55
URL: http://pancake.webblogg.se/
E

Reaktion nr 1: Hur ryms du?
Reaktion nr 2: Du har choklad i vardagsrummet, vem skulle inte vilja komma och hälsa på då? Jag skulle då komma!;)
Annars sluter jag mig till skaran som ivrar för att det är tid för att släga grejer, hög tid!

2007-09-23 @ 15:25:24
leopardia

hehe, men jag är sån där äkta shopoholic, jag tycker det är kul att handla, men sen när jag kommer hem så skiter jag i grejerna, därför blir de inte urplockade... och den där kammen är ju från 80talet, hahaha, ja, jag har den kvar... sån där för permanentat hår, så den är så gles och bra för mina dreads som blir hela tiden... och till mitt 'försvar' får jag väl säga att jag varit bortrest hela sommaren, men ja, det är ju inte säkert att det skulle sett annorlunda ut för det... haha, jag är ledsen att jag chokade er...
och choklad finns det alltid här hemma ;)

2007-09-23 @ 19:20:48
leopardia

och tydligen kan jag varken skriva eller skriva rätt ord längre. leffe har inte sagt till om nåt, han har ställt till... chockade... jaja... ni förstår...

2007-09-23 @ 19:22:53
Blackart

Du kan ju shoppa, sen lägga prylarna i ett paket och skicka hem till sektledaren. Så slipper du röran hemma OCH kommer ett steg närmare sanningen. Det, du! ;)

2007-09-23 @ 21:27:46
Fiffi Fiffilito

Shit! Det är ju värre än nånsin! Alltså seriöst, ingen mår bra av att ha det sådär...
Jag är med Panki, vi får helt enkelt styra upp nån dag och komma hem till dig och RENSA!
Jag har ganska bra erfarenhet av det eftersom jag rensat bort halva mitt hem på senare tid.

2007-09-24 @ 14:58:03
leopardia

haha, ni är så söta! men det är förbud på att rensa ut böcker...
jag tror att jag har skrivit bärit förut nån gång... har skrivit massa bisarra saker sen jag började blogga, som jag reagerar på sen och undrar vart det kom ifrån, men jag rättar aldrig haha...

2007-09-24 @ 16:48:50
Annika

Fasen, L!
Nu försöker jag kommentera och blir bara bortkastad!
Det går inte.
Provar igen!!
Du är underbar när du visar ditt hem!
Skön motpol till alla perfekta hem jag sett på olika bloggar nyligen.
You rule!!!
Modigt!!!
Skönt!
Coolt!
Fast, L!!
Nog vore det bra att ta dina kompisar på orden och ordna ett städparty!!!
Du kan ju göra dig av med massor på så sätt.
Sen får du lite lättare att röra dig inomhus också! :-)
TACK för att du lade ut bilderna!!!!
Härliga!!
http://kankaglenreston.blogspot.com

2007-09-24 @ 17:33:56
leopardia

annika: haha, ja, det där med städparty kanske inte vore så dumt, de där knäppgökarna verkar ju iallafall villiga att komma hit och ge mig en hand....
haha, har jag tur så kanske jag lyckas få till lite efter-bilder på det perfekta hemmet ;)

2007-09-24 @ 17:57:12
bluieluie

Herregud!

2007-10-14 @ 21:30:14
leopardia

jo, så kan det gå... men det ser inte ut så längre...

2007-10-14 @ 22:44:22


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0