det där med testamentet och så va

tvar faktiskt vaken kl 8 och började läsa, men så slocknade jag och blev nyss väckt av jehovasvittnen som ringde på dörren. jösses, vad tanten pratade. trodde jag skulle somna stående.
- du kanske är nyfiken på det mesta?
- jodå
- det är just sånna som dig vi söker. de som är villiga att vidga sina vyer.
hmm, om hon visste att jag gick ur svenska kyrkan pga kvinnoförtrycket och homofobin kanske hon inte riktigt skulle fälla de där orden, men jag hade inte hjärta att avbryta henne. jag tog hennes tidningar och sa att hon visst var välkommen tillbaka.

måste vakna till liv så att jag kan få ett referat till skrivet. kanske att en frukost och massa vatten skulle hjälpa till. shit, vart kommer den här medvetslösheten ifrån. när jag bad er slå mig med en paddel i huvudet förut, var det för att banka vett i skallen - inte för att knocka mig...

hmm, jag kanske skulle frågat ifall jehovastanten ville komma in och städa lite...

och jo, panki, du har helt rätt. jag satt mest och tänkte på hur stylade de var, men hela grejset, törnblom och nyberg är ju tidigt 90tal. man skulle lika gärna kunna tro att det var 'förlåt mig' man tittade på. studion och allt... haha, ja, det var ju oxå ett program...

jaja, puss och kram. se you later..

Andra bloggar om: , , ,


Kommentarer
anna

oj jag skulle alrig ha orkat vara så trevlig mot ett vittne..blä.
hoppas du är piggare nu baby!
pöss

2007-09-11 @ 15:58:54
URL: http://pyttis.blogg.se
Blackart

HAHA. Jehovas vittnen är ju inte direkt mina favvopersoner (appropå sekter, dessutom!) och jag har definitivt hjärta att avbryta dom. Inte lika burdust som min bättre hälft, dock, som bokstavligen jagar ut dom och vrålar att dom ska fara åt helvete (!!) annars ringer han fan snuten...
Men jag är inte gladare närdom kommmer till mig och försöker prångla på mig sin skit än när man blir påhoppad av scientologer på stan. Jävla skummisar.
För övrigt, helvetes jävlar vad duktig du är med dina referat!! Good girl!

2007-09-11 @ 19:52:08
URL: http://hysteri-blackart.blogspot.com
leopardia

men jag tänker alltid att jag ska diskutera med de här jehovas vittnena och ge dem nåt att tänka på, så därför tänker jag alltid, men jag tar deras vakna och läser den tills nästa gång de kommer. fast nästa gång så slutar det alltid med att jag inte öppnar dörren...

2007-09-11 @ 20:03:36
panki

Skämtar du? Det ringer på en sekt på din dörr, och du välkommnar dom tillbaka? Du e ju knasig du... sektofiene :-)

2007-09-12 @ 08:23:21
URL: http://pancake.webblogg.se/
leopardia

panki: haha, ja, jag tänker ju inte gå med direkt... haha, snart kommer du att få massa levatidningar av mig och bibelcitat som svar på dina sms ;)

2007-09-12 @ 08:28:46


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0