den där minnesbanken verkar behöva en omstart den med

okej, jag lägger en påminnelse här; tv4+ har alltså börjat visa coupling från början. runt elvasnåret på kvällarna. håll koll och se till att se den. jag vet inte om den knockar satc, men det är iallafall en helt underbar serie. man kan inte ens tycka att de där killarna, med sin porr, tutt och rumpfixering är mansgrisiga, för de har sånna neuroser och älskar kvinnor så. helst nakna kvinnor förstås.



- ouch?

jahaja, kanske ska ta ett tag med dammsugaren. så småning om iallafall. läsa strindberg. jag tror att jag drömde om strindberg i natt. att han hade väldigt ljus röst.

såg idol igår. måste säga att jag fick två favoriter. hehe. den ena var tydligen darins syssling
- alltså, nä, det sket sig. alltså, jag gjorde bort mig. jag gjorde bort mig helt, inför hela svenska folket!
haha, ja, det gjorde du, men äntligen någon som inser det.
och sen var det serla som sa "shit pommes frites" så jäkla klockrent, för det är ett uttryck man bara inte får använda, så jäkla skönt. jodå.

nu är iallafall alla rättegångar helt klart, den senaste domen har fått laga kraft, eller vad det nu heter.

min telefon fungerar inte, men jag orkar inte ringa bredbandsbolaget eller testa starta om den. fast jag måste väl antar jag. skulle behövar ringa försäkringskassan och få papper på beslutet så att jag kan söka studielån. hemska tanke. att leva på studielån. inte för att sjukersättning är bra, men studielån är ännu mindre bra. tror att det är tänkt att man ska leva på 7tusen.

min 'nya' arbetsgivare ringde i onsdags. jag bara 'visst skicka papper du, men jag är alltså tjänstledig nu.' och så började hon fråga en massa om vad det var för tjänstledighet och att jag var tvungen att söka även hos dem. och jag frågade om det kunde bli nåt problem 'jag vet faktiskt inte'. alltså, vad har de tänkt att göra vid övertagandet, tvinga folk som är tjänstlediga tillbaks till arbetet? lite skumt, men, men... jag menar om min anställning fortsätter så borde väl rimligtvis tjänstledigheten oxå göra det...
- men jag är mammaledig
- mmm, det får vi nog kika på...
--

kom på att det var nån annanstans jag måste ringa oxå, men så vips tappade jag det. undra vart det kan ha varit. värdelösa minnesbank.

ja, nä, puss och kram på er.

Andra bloggar om: , , , , ,


Kommentarer
Hanna

Mitt närminne har ofta guldfisktendenser. Just känslan av att det var något jag skulle göra som försvinner i ett myller av annat. Sen kan man inte koncentrera sig på något förrän man kommer på vad det var man tänkt göra.

2007-09-14 @ 18:21:00
URL: http://hannasplats.blogg.se
Blackart

Uuurrrrhhhh, jag har kommit på mig själv med att säga en massa hemskheter ibland. Till exempel shit pommes frites. Ibland tar jag till riktiga kraftuttryck a la "för sjutton gubbar" eller "fy bubblan!". Ibland är jag lite tuffare, till exempel tidigare ikväll när jag kallade min man för både bajskorv och liten diarreklick. (Där fick han så han teg, ha!) Jag är nog ovanligt mogen för min ålder.

2007-09-14 @ 21:11:16
URL: http://hysteri-blackart.blogspot.com
leopardia

hanna: man kan bli galen av det där. det är jag helt säker på...
blackart: hahahaha! min mattelärare sa "nä, nu svalde du allt svärmors tunga" när jag svarade fel två gånger på ett tal. han var grym.

2007-09-15 @ 13:32:42


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0