bla bla bla

saker gjorda: varit i plugget, sovit, glott på tv
dagens fråga: se nedan?
dagens låt: my toyota is fantastic bipp bipp bipp
dagens känsla: osäker
dagens citat: "Patrick: You can?t prevent death with face cream.
Sally: Yeah? That?s what everyone thinks, but no-one?s ever used it in the quantities I do."


blev osäker idag och fick känslan av att folk inte alls gillar mig, att de tycker att jag är jobbig för att jag ska prata så...

dagens fråga; jag har noll koll på vilken inriktining jag ska välja??
Du väljer mellan: etnologi, genusvetenskap, historia, idéhistoria, filosofi, konstvetenskap, medie- och kommunikationsvetenskap, litteraturvetenskap med inriktning mot genus eller drama, retorik, samtidshistoria eller svenska.

den som missade coupling får skylla sig själv.

ja, nä, har inte gjort ett skräp idag, bara sovit, men jag tror att det behövdes... men imorn så...

ja, nä, puss och kram





Kommentarer
Blackart

Fan, jag hatar den känslan. Jag blir så paranoid också, så jag pallar inte höra min egen röst, för jag bara hör hur jävla fjantig den är och hur alla andra måste uppfatta mig som så jävla jobbig och töntig. Så helt plötsligt så mynnar mina meningar ut i tre menlösa punkter (du vet "Jo, men jag tänkte att man kanske...").
Filosofi är skitkul, tycker jag. Tydligen (sägs det) ska folk som har lätt för matte ha lätt för filosofi. Nåt att tänka på, kanske. Litteraturvetenskap är också skitkul. Men vad "blir man" av att läsa det? Om du är ute efter ett jobb efter utbildningen så kanske
medie- och kommunikationsvetenskap är det bästa valet?
Ja, ja. Jag kan ju hålla käften, som gått från lågutbildad loser till högutbildad loser. Jag "är" nåt, men jag får inget jobb ändå. Så skit samma! :)

2007-09-13 @ 08:55:27
URL: http://hysteri-blackart.blogspot.com
panki

Darling, sluta tänk på om folk ska gilla dig eller inte. Du har en underbar personlighet :-) Och sen är det ju så att alla kan ju inte gilla en ;-) Men det e ju deras problem.
medie- och kommunikationsvetenskap låter ju skoj.

2007-09-13 @ 09:56:32
URL: http://pancake.webblogg.se/
leopardia

blackart: problemet är väl att jag inte tystnar då, utan efteråt sitter och bara är trött på mig själv som inte kunde hålla käften en dag åtminstone...
filosofi är roligt, hade lätt för matte i gymnasiet, men nu har jag inte lätt för nånting längre... alltså, det lutar ju lite åt konstvetenskap eller litteraturvetenskap, men jag har tänkt precis samma att medie-tjosan kanske är vettigast... vill ju givetvis läsa genusvetenskap, men det har man ju absolut ingen användning för...
panki: puss. du är bäst!

2007-09-13 @ 10:15:07


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0