att bryta mot upphovsrättslagen

jösses, nu har jag träsmak i arslet. borde kanske inte sitta framför datorn hela tiden, jämt och ständigt.

för er som missat så har jag uppdaterat mina blogg-länkar med länken till magnus ugglas blogg. vet inte varför egentligen, men det är en mycket trevlig blogg - i mitt tycke. så den kan ni kika på.

jupps, idag har jag skrivit referat 3. 1 kvar alltså. men eftersom jag inte har läst röda rummet än och inte har en susning om vad jag ev skulle kunna säga om svält, så kommer jag inte så mycket längre just nu.

råkade dra söner väskan när jag fyllde den med jox här förut. ja, eller ja, axelbandet lossnade helt enkelt och jag är ingen sygalning, så jag får komma ihåg att ta en ny väska imorn, istället för att försöka packa min vanliga.

har glott på idol oxå. det är ju egentligen de som inte kan sjunga som gör programmet. men jag fattar ändå inte att de inte är ödmjuka, så där som för att ha ryggen fri ifall de får höra "du sjunger bajs". så där att istället säga "ja, vi får se hur det går" innan istället för "nej, jag är inte ett dugg nervös, jag har ju sjungit en massa på scen förut och folk säger hela tiden att jag sjunger bra" osv... "jag är helt klart nästa nya idol". alltså, visst, det är bra att ta för sig, men det är ännu bättre att ha ryggen fri, i sånna lägen, tycker jag iallafall...

har bokat tid för nytt recept på p-piller imorn. fast jag vet inte om jag tänker hämta ut dem, för jag ligger ju inte med nån. visst jag kommer att blöda ner massa kläder och få massa värk och säkert nån galen hormonrubbning, men ja... hur som fick jag tid imorn, när det passade och jag ringde idag. det gör mig misstänksam. eller rättare sagt, det som gör mig misstänksam är att mvc inte ville rekommendera just den här gynekologen, men de sa aldrig varför. och jag har tänkt att ja, men han kanske redan har tillräckligt många patienter att han har fullt, men hmm, om  man kan ringa dagen innan... nån gång kommer jag vara tvungen att ringa mvc och fråga vad de menade, men då kommer det ha gått så lång tid så ingen vet vad jag pratar om.

och här kommer mitt hat till bredbandsbolaget, framförallt till johan!



jag tecknade avtal för mobiltelefonen med telenor i slutet av juni där det då ingick fri hemtelefoni från er. dock har jag fått betala abonnemangsavgift fram tills nu; som gäller from den första september.
jag ringde och förstod det som att det skulle dras retroaktivt, men icke sa nicke.. så stämmer det som det är, eller kommer ni att korrigera det?

mvh leo


>Hej ,
>
>Tack för er E-post!
>
>Tack för din e-post.
>
>Rabatten vi lägger in som drar av det fasta priset på
telefonin börjar inte gälla från det att det läggs in i
systemet. Så dessvärre blir det ingen retroaktiv ersättning för
den tid som det inte legat inlagt.
>
>Vänligen behåll tidigare svar från oss i mailet om du svarar
på det. På detta sätt kan vi följa ditt ärende och ge dig
bättre service.
>
>Med vänliga hälsningar
>Johan
>Kundtjänst/Bredbandsbolaget


jag har funderat lite på det här och det är ju helt galet att
jag ska betala för juli och augusit egentligen. visst jag kan
acceptera juli, men inte augusti. jag menar, jag har ju inte
gjort nåt annat fel än vara en lojal kund.

hur som, undrar jag om man kan samla alla abonnemang till
samma faktura, även mobilfakturan från telenor?

mvh / Leo


Hej.
Tack för din e-post.
Svaret kvarstår som samma du fick vid förra svaret. Retroaktiv ersättning gäller inte.

För din fakturafråga vänligen kontakta Telenors kundtjänst på telefon 020- 222 222

Om du besvarar detta mail, behåll då tidigare svar från oss i mailet, så kan vi följa ditt ärende och ge dig bättre service.

Med Vänlig Hälsning
Johan
Bredbandsbolagets Faktura Service
--

för det första byter johan avdelning lite som han vill, för det andra, de samarbetar. om jag ställer en fråga vill jag inte bli hänvisad till en annan kundtjänst, jag vill att han tar reda på svaret och sen svarar mig om det går eller inte. jag hatar honom. han borde oxå skjutas i knäna. och vadå snåla jävlar, ska det ta över två månader innan nåt läggs in i deras system? till saken hör ju att jag ringde när jag fick första fakturan och den var 'fel', sen får jag en till... jag tänker ju inte ge mig, jag bidar min tid... men jag ska minsann ringa och klaga på deras usla service. dessutom har johan skrivit fel i sitt sketna mail. "börjar inte gälla från det att det läggs in i
systemet." vad betyder det egentligen, att jag aldrig kommer att få nån rabatt, nånsin? Tyvärr är ju bredbandsbolaget, utan konkurrens bäst, och jag har det ju liksom via lina, så jao, jag kommer att behålla dem... men jag är jäääävligt osams med johan. haha.

jaja, förövrigt, jag veeet att man har upphovsrätt på mail osv och jag vet att man inte får lägga ut sånt, men jag tror inte att den här mailkonversationen är tillräckligt originell för att det ska gillas. så det så.
-

gu' va tråkigt att gå och lägga sig, men jag måste väl...

puss och kram

Andra bloggar om: , ,


Kommentarer
matilda

Jag skulle akta mig för alla läkare som folk inte rekommenderar!
Och så skulle jag nog akta mig för alla de här företagen som erbjuder "gratis" saker. Han Johan på bredbandsbolaget lät lite otrevligt och kort i tonen. Lite bättre service skulle man väl kunna få kräva

2007-09-11 @ 23:37:51
URL: http://mystiskt.blogspot.com
Blackart

Mwaaaah! Johan får mig att vilja se blod. Och alla hans likar på olika kundtjänster runt om. Svinpälsar! Hota med ARN! Det kan omöjligtvis vara rätt att "När det läggs in i systemet" kan vara en giltig grund för att fortsätta kräva in stålar. (Påminner om a-kassans "Vi har ju alltid EN VISS handläggningstid". - Japp, a-kassan måste ALLTID blandas in när man diskuterar svinpälsar!).
Det enda rimliga vore att det börjar gälla från den tidpunkt då man tecknar avtalet, inget annat. Om några jädrans sölkorvar inte "lägger in det i systemet" ska väl inte drabba dig?! Aaaaaaaaaa, jag vill peta på Johan med en pinne!

2007-09-12 @ 07:35:00
URL: http://hysteri-blackart.blogspot.com
leopardia

matilda: hejsan :) ja, alltså, jag har ju varit hos den här läkaren förut och tycker att han är helt okej, annars skulle jag nog kanske tänka mig för...
blackart: haha, skönt att nån ser det som jag gör!

2007-09-12 @ 08:21:00
panki

Säger som jag brukar, onödigt att proppa i sig hormoner i onödan!
D va väl inget konstigt att du fick en tid i morgon? Det e väl nån som avbokat? Eller va d nåt jag missa?
Jag symatihatar oxå Bb! Fortsätt maila han och lägg ut på bloggen, det är ju riktigt underhållande!

2007-09-12 @ 08:21:15
URL: http://pancake.webblogg.se/
leopardia

god morgon darling panki :)
haha, jo, jag vet... men ja, nä, det fanns minst 3 tider jag kunde välja på... men jag går dit iallafall och hör vad de säger till mig...
hehe, jag skickade ett mail däremellan, som jag inte fick svar på... att jag tyckte att de borde se över sina rutiner lite, typ...

2007-09-12 @ 08:25:53
panki

Om du får tråkigt
http://www.kpwebben.nu/spel/sortera-bajs/

2007-09-12 @ 10:28:23
URL: http://pancake.webblogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0