kvällstidningsstoff


min mamma som köpt dagens kvällstidning ringer i vanlig ordning upp mig för att läsa det viktigaste. mankell skänker 15 miljoner till barnbyar i afrika. stureplansmunnarna fick 4 års fängelse. och så ian hauglands party-trick. fast min mamma läser jan hauglund och först reflekterar jag inte, för jag tänker att han är väl så gammal att han lagt sig av med artistnamn, men nu så rasslade minnet till och jag kom på att han heter väl för 17 håkan. det är mamma och engelskan. jan flemming liksom. nåväl, här står det lite mer detaljerat om vad som hände på festen. jag tror att jag för första gången använder ordet 'drule' så att mamma hör det. men vi konstaterar att vara 43 och inte ha ett bättre party-trick, stackars ian. jag får skriva ner en lista på förslag och ge till hans föräldrar, så att de kan lämna den vidare. jodå, jag har varit bundis med hans päron för länge för det sunda förnuftet, men nu är det iofs slut, nu pluggar jag...

annars har jag varit helt död. skulle till moderna och jag skulle fika med U, jag bangade bådeoch och grävde ner mig i soffan och glodde på the number 23. bortsett från att jag själv haft en fixering vid just numret 23, vilket var en liten lustig slump så där. mitt tåg hette nr 23, J var 23, hans ja, nånting var 23 cm, och så var det massa annat som jag inte kommer ihåg som var 23, nåväl. bortsett från det så var filmen rätt kass. eller kass och kass, men ja, den gav som ingenting. såg mr brooks här om dagen oxå. mycket märkligt film. eller ja, det märkliga var kevin costner i den filmen. eftersom rollfiguren har ett rätt udda psyke så kan man inte hjälpa att man hela tiden sitter och tänker "kevin costner! kevin costner! kevin costner!" ungefär, genom hela filmen...

annars surar jag mig svettig genom hela den här dagen. bilskoleläraren var elak igår. okej, vi har alla olika sätt, men man behöver inte skrika saker som "hur många gånger har jag sagt till dig nu? ska jag behöva säga till dig tio gånger till? eller, eller eller?" bara för att jag vrider på kroppen när jag kollar döda vinkeln. jag är ju medveten om att jag gör det, men dåliga vanor går inte bort bara för att nån talar om dem för en så där. jag vill inte åka med honom igen, men det måste jag ju. jaja, jag kan säga fördomsfull att han säkert är arab så att det är hans sätt och han inte menar någonting med det, men då måste jag ju erkänna min fördomsfullhet... och det vill jag ju inte... så jag tänker sitta och tycka att han bara var dum.

borde väl kanske plugga lite, men jag orkar inte det heller... och inte har jag fått en av de sketna böckerna jag har beställt heller. dumma adlibris. men, men. jag tänker ju inte börja jaga den nu för att läsa 50 sidor nu, det får vara tills helgen... jag håller på att bli helt socialt förslöad. jag träffar inte folk helt enkelt. jag orkar inte göra nåt annat än plugga typ. är skittrött på att försöka ta körkort. kan man inte bara få det. jag kan betala...

nä, nu måste jag nog handla och duscha, för jag svettas som en gris här. vet inte vad det är med mig idag.

puss och kram



Andra bloggar om: , , , , , ,


Kommentarer
Little darling

hah, en dusch låter härligt:)

2007-10-16 @ 17:56:11
URL: http://littledarling.webblogg.se
anna

and I love you baby!!
massa kram

2007-10-16 @ 22:15:24
URL: http://pyttis.blogg.se
Fiffi Fiffilito

Ehum... hört talas om klimakteriet...? ;)

Puss!!!

2007-10-16 @ 23:36:12
E

Man får visst vrida kroppen då man kollar döda vinkeln! Tycker då jag i alla fall...

2007-10-16 @ 23:48:20
leopardia

dr fiffilito: jag ska fan söka för det. det och latmasken jag bär på, hehe..

2007-10-16 @ 23:48:29
panki

Jag tyckte 23brallan va skitbra! Typ bästa filmen i år. Lätt.

2007-10-17 @ 01:08:31
URL: http://pancake.webblogg.se/
leopardia

E: det mest idiotiska är att backspeglarna på deras bil visar döda vinkeln...

2007-10-17 @ 07:38:50
leopardia

panki: jo, jag vet att du tyckte det... jag kanske hade för höga förväntningar eller nåt.

2007-10-17 @ 07:40:19
Annika

Nu har jag snott din lista nedan...Jag är svag för såna...Hi, hi...

2007-10-17 @ 13:56:21
URL: http://kankaglenreston.blogspot.com
leopardia

annika: hehe, jag hoppades faktiskt att du skulle göra det :)

2007-10-17 @ 17:20:57
anna

underbara leopardia.
har du en bra dag?
kramar!

2007-10-18 @ 20:15:43
URL: http://pyttis.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0