hej, jag är en blogg


jag vet inte vad som har hänt riktigt, jag har aldrig nåt att skriva längre. så jag kör en fredagsfyra, en gammal sådan, men den har ju lagt ner sig lite...

Tema: Sova

1) Vad har du på dig när du sover, om något?

nattlinne, pyjamaströja eller t-shirt

2) Sover du på sidan, på rygg eller på magen?

på sidan eller rygg

3) Bäddar du sängen varje dag?

hehe, näpps det gör jag inte...

4) Har du med dig något i sängen (gosedjur etc)?

just nu är det en goseleopard som heter pricken-lennart och som jag fick av jonas, som gäller...

--

loggade in igår kväll och såg att jag fått VG på första kursen. naaaajs. lite plåster på såren för alla kuggade uppkörningar... och som alltid infinner sig den där känslan - jaha, var det så här lätt? för man minns inte alla kala fläckar av hår man slitit loss i sin frustration.

nåväl, snart är det dags för en ny tenta... jag är så trött på freud och jag blir så frustrerad över att vi ska läsa honom utan att kritisera honom. för kursen går ju inte ut på det, utan den går ju ut på freud ur ett kulturellt perspektiv och hans inflytande över kulturen så att säga. men jag måste säga det här nu. han hade fel!

nåväl, en tjej berättade iallafall om en kille som typ varit på stan och blivit rånad och känt en pistolmynning mot nacken och sen hur det smällt till. när han sen vaknade upp så var det helt enkelt så att någon haft en pinne och petat till honom med. men han trodde helt enkelt att han dog, så när han sen vaknade till liv där och insåg att han levde tyckte han att den känslan var så underbar att han ville ge den känslan till andra. så han drog på sig rånarluva och tog med sig en pistol med lösa skott och ringde på hos en polare och tryckte pistolen mot pannan på honom och tryckte sen av... jag vet inte riktigt om de är vänner fortfarande, men efter lite diskussion kom vi fram till att man kanske kunde stävja brott på det sättet. om alla till slut blir så blasé inför vapen och att dö så fyller ju själva rånargrejen och våldet ingen funktion. i förebyggande syfte så att säga.

på tal om plugg så är det lite lustigt att högskolorna anävnder olika betygssystem. fast nu läste jag iofs att skolorna själva får bestämma om de ska införa det nya ects-systemet eller vad det kallas. jaja. Ka fick B på sin tenta iallafall och det mostvarar ett vanligt vg. så det var ju coolers.

janä, jag ska ge upp och slurpa i mig linssoppa och kanske ev glo klart på next. vet inte, jag tycker hittills att den är rätt trist. efter att ha följt några säsonger av 24 så hatar jag allt som har med bomber och terrorism att göra i filmsammanhang. det räcker nu liksom.

ha det gott. puss och kram

 

Andra bloggar om: , , ,

uppdatering: vill bara flika in ett litet ord ang stureplansprofilerna och den debatten;
jag vet inte, men är inte ni män jäkligt trötta på att bli behandlade som små barn som inte förstår att katten får ont när man klappar för hårt? är ni inte trötta på att ni inte förväntas ta eget ansvar när det gäller sex alt penetration? (eftersom jag inte vill att våldtäkt ska förväxlas med sex så flikar jag in ett penetration)
om jag vore man skulle jag stenhårt jobba för att bli tagen på allvar och för att förhindra att våldtäkter sker öht. Jag skulle vilja att världen såg på mig som en vettig person och inte som en idiot som styrs av drifter oavsett om det är sexuella eller våldsamma.

Andra bloggar om: ,



Kommentarer
Sohlberg

Utmanar dig att lista de städer du besök som har ett speciellt minne över sig, och sen vilka länder du besökt! lämna gärna ett avtryck när det är gjort =)

2007-10-19 @ 14:28:24
URL: http://www.metrobloggen.se/rockinroll
anna

grattis till VG baby!
Oh yeah!
det tycker jag du ska fira.
några helgplaner?
kram

2007-10-19 @ 14:59:03
URL: http://pyttis.blogg.se
Annika

Jättegrattis till VG!!!
Hoppas du kan fira det nu när det är fredag och allt.
Hey, den där fredagsfyran var bra...Speciellt vid hjärnsläpp!!
Det ska jag kolla tills nästa fredag.

2007-10-19 @ 15:49:02
URL: http://kankaglenreston.blogspot.com
leopardia

tack sötsnosarna! jag får nog fira med nån bra film och god mat. och så glass förstås.
men några helgplaner annat än plugg finns inte...

2007-10-19 @ 15:56:33
Begrunda

Historien har en tendens till att upprepa sig. Har Sverige vaknat...?

http://begrundande.blogspot.com/

2007-10-19 @ 17:24:05
URL: http://begrundande.blogspot.com/
Tinnitussan

Grattis till tentan. Den var du väl värd. Och när det gäller våld och hot och rån så är det helt helt sjukt överallt.

Mycket bra kommentar kring Stureplansprofilerna.

Ha världens bästa fredagskväll!

2007-10-19 @ 19:33:37
URL: http://tinnitussans.blogspot.com
anna

plan idol igång för fullt här med.
tillsammans med diverse onyttigheter...mmm.

den retuschen tog kanske 10 minuter på sin höjd.
kram

2007-10-19 @ 20:11:23
URL: http://pyttis.blogg.se
Hanna

Oväntat att du tar leoparder med dig i sängen =)

2007-10-19 @ 20:27:01
URL: http://hannasplats.blogg.se
panki

Du äger på att tenta!
Hahaha villken galen snubbe! Hahaha.

2007-10-19 @ 21:21:56
URL: http://pancake.webblogg.se/
leopardia

tinnitussan: tusen tack, kram till dig!

hanna: hehe, inte så otippat kanske nej :)

panki: ja, helt galen lirare. jag skulle inte vara så jäkla munter på min polare när jag vaknade nerkissad iallafall...

2007-10-19 @ 21:35:59


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0