wow wow wow, det är så här det ska vara

i särklass den intressantaste föreläsningen ever. att plocka isär hitchcocks fåglarna och se saker man aldrig har sett förut. okej, jag har inte läst filmvetenskap eller något liknande tidigare. jag antar att de som har det har lite mer öppna ögon när de tittar på film. visst lägger jag märke till detaljer, men det rör sig om helt andra detaljer än hur herr hitchcock tex jobbade med de vertikala linjerna. konflikten och samarbetet mellan tal och motrorik. och jag har inte hört talas om den här plot-axeln. att ungefär var 7e minut så händer det något och vad det gäller skräckfilmer iallafall så sker konfliktne mellan antagonisten och protagonisten ca 25minuter in i filmen och där efter börjar akt 2. det var ju verkligen skitintressant att se och jag är helt lyrisk över skillnaderna mellan handlingsbaserad och tillståndsbaserad film. eller ja, bara över hela föreläsningen.

nä, men oj, de ringde från bilskolan när jag hade föreläsning. ringde upp, men icke nån lektion för mig. de hade redan gett bort den till nån annan då. jaja.

jag ska försöka ta mig i kragen och se bergmans smultronstället ikväl. dricka lite varm choklad, hoppa i mysdressen och äta lussebullar. jupp, jag köpte på pressbyrån. visst vill jag baka egna, men när ska jag ha tid med det. pratade med mamma om det imorse. skillnaderna mellan hennes och min generation. att vi i min generation alltid tjatar om att vi inte har tid eller inte hinner och ändå finns det inga som gör så lite som vi, om man jämför... mamma fördömde internet. och det gör nog jag med. nästan iallafall.

nåväl, nu ska jag sätta i mig lite micromat. cannelloni. gott gott.

puss och kram

Andra bloggar om: , , , , , ,



Kommentarer
panki

Åååååå, lussebulle!!! Va hysteriskt gott!

2007-11-12 @ 18:52:32
URL: http://pancake.webblogg.se/
Sofia

ja, visst är den :P svaret är att jag vann den, så ja vet tyvärr inte. Men jag vet att jag har sett färgad pasta annars, så om du har tur finns liknande i välsorterade mataffärer elelr liknande! :)
lussebullar och varm choklad, nu blev jag sugen..passar liksom perfekt till denna årstid!

2007-11-12 @ 19:32:21
URL: http://dagensmat.blogg.se
Annika

Lussebullar...din favvis året runt, eller hur???
Intressant det du skriver om skräckisar!!!
Verkligen.
Liksom om Hitchcock...
Undrar vad du kommer att tycka om Bergmanfilmen???

2007-11-13 @ 15:56:40
URL: http://kankaglenreston.blogspot.com
leopardia

lussebullar, haha, det är ett åretrunt måste!!

2007-11-13 @ 19:54:16


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0