men vi var nog fyra sockerbagare minsann

jag vaknade av att telefonen ringde kl 10. bilskolan som undrade om jag kunde gå ut om tio minuter, för att köra. jag tackade nej. dumt att vara en hungrig, kaffesugen trafikfara på hal väg, resonerade jag.
nu har det visst gått en och en halv timme och jag har inte gjort nåt annat än gått till posten och hämtat en bankdosa, fått lite kaffe i handen och surfat lite. jag tror inte att tiden är statisk, jag tror att ibland så speedar den på... och inte så lite heller...

har superont vid vänster skulderblad. sov väl som en krumelur i natt. känns som mega muskelinflammation, men men, man får försöka stretcha ut det... det viktigatste är ju trots allt att få bort gruset i ögonen...

jag saknar mina vänner. det var så skönt att träffa Ka. alltså, jag gillar mina kursare, men de är ju inte riktigt lika vana vid mig, som mina darlingar. det är så skönt att bara kunna vara i trevligt sällskap och slappna av och folk tar en som man är. okej, jag vet att man inte behöver vräka ur sig massa konstigheter, som om man helt saknar spärrar, men det är skönt att få göra det oxå. så jag sitter här och tänker på när vi bakade lussebullar hemma hos pannkakan... och pepparkakor.

image380 tror du att detta är en mikrofon?? hon sjöng säkert brolle jr. heartbreak city, eller vad den heter... det ser så ut..

image381 klart man har en brödkavel hemma...

image382 själv satt jag mest och drack glögg medan de andra slet med baket...

image383

image384 dekorerade pepparkakor gjorde jag dock... det var ju lite roligt eftersom vi fått fatt i glasyr från usa, sånt där som inte får säljas här där färgglatt = farligt...

image385

image386 pör dök upp och han visade sig vara en fena på lussekatter...

jaja, nu ska jag sluta härja med bilder och fundera på frukosten. är dock lite orolig för att mjölken ska ta slut, så det blir nog smoothie utan mjölk idag...

puss och kram

Andra bloggar om: , , , , ,


Kommentarer
Tinnitussan

Åååååååå, helt underbara bilder. Vilka ätbara konstverk. Impad är jag.

2007-11-15 @ 14:33:22
URL: http://tinnitussans.blogspot.com
panki

Åååå va jag längtar efter lussebullar!
Det va en trevlig kväll vi hade! Ska vi göra om den i år?

2007-11-15 @ 15:29:00
URL: http://pancake.webblogg.se/
Annika

Du är så rolig.
Jag skrattar både här på din blogg, och åt dina kommentarer på min blogg..."fettknöl i pannan"---Ja, där fick jag mig dagens mporgonskratt.
Gillar dina fina ansikten här på bilderna.
FÖ är jag grymt sugen på lussekatter...MUMS!!
Glögg också, för den delen..

2007-11-15 @ 20:09:24
URL: http://kankaglenreston.blogspot.com
leopardia

tinnitussan: hehe, men ja, jag får väl be om ursäkt för vår tråkiga humor kanske...

panki: jag meeeed! jag skulle jättegärna göra om den, men vi ska ju lyckas para ihop oss oxå...

annika: hehe, ja, jag måste ju retuchera bilderna, vore ju för hemskt om vi såg ut som troll ju ;)

2007-11-15 @ 20:55:18
Hanna

Julbak och julstök. Jag skulle också behöva lite sånt - snart. När jag får lite ledig tid över på en helg. Snart. Någon gång i alla fall.

2007-11-15 @ 21:15:39
URL: http://hannasplats.blogg.se
anna

mmmmmuuuuums! såg megagott ut!

ajaj muskelinflammation är så okul! hade det i ett halvår när jag bodde i sthlm..och min rygg har aldrig reparerat sig efter det.
kram

2007-11-15 @ 22:01:31
URL: http://pyttis.blogg.se
Fiffi Fiffilito

Ååååhhh, jag saknar också mina vänner!!!
Fasiken alltså, vart tar tiden vägen egentligen? Ska man behöva ta semester för att ha tid att träffa sina vänner?!

Dig träffar jag aldrig å Panki träffar jag bara när jag gör naglar, vilket jag tänkt sluta med nu, så nu lär jag ju aldrig träffa henne heller... Inte ens syrran träffar jag längre! :(

Nä, ska nog börja styra upp mitt liv lite till nästa år, så det kanske kan bli nån ändring på det här eländet med att aldrig umgås med folk!

Puss på dig!

2007-11-17 @ 13:09:58


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0