en plugg i ett plugg


jag plitar väl ner några rader innan jag springer till bussen för att uppleva en föreläsning om televisionen. lite intressant var det att nån från svenskan, idag på morgonen i nyhetsmorgon, kritiserade svt för att inte alls vara fri television och jag kände att han hade rätt många rätt. inte alla, men så som hon från svt svarade så undrade jag ifall hon verkligen var så naiv att hon trodde på det hon sa. han tog bla upp pingu och att hela programmet var reklam. dvs det är inte själva programmet som är det som ger pengar utan att det är gjort (och inköpt) för att sälja pinguleksaker. och det stämmer ju rätt jäkla helt och fullt, men så vill inte svt se det, för för svt är svt den sista utopin. jojo.

men det är bla lite sånt vi talar om. och att nu heter alla program serie; livsstilsserie, hälsoserie, dokumentärserie osv. att det är del 3 av 14 osv. för att saker ska ingå i block, eller hur man nu ska förklara. kolla dagens tv-tablå och se hur många serier det finns. något som man inte trodde skulle ske på 70talet. oh well.

nu måste jag springa iväg.

puss och kram!



Kommentarer
Tinnitussan

Ååååå, visst är det intresantmed tevekunskap. Älskade det momentet.

2007-11-21 @ 13:19:08
URL: http://tinnitussans.blogspot.com
leopardia

tinnitussan: haha, ja, jag älskar ju hela min kurs hela tiden, men jupp intressant med kritiska blickar är det.

2007-11-25 @ 14:24:53


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0