det har blitt råare i samhället!


jo, jag sa ju att jag skulle skriva om trygghetsnarkomani. men jag gör mest så här. kolla upp david eberhards föredrag på den här länken. ett mycket intressant sådant. eftersom allt jag skriver tydligen handlar om vad jag vill ha...
lite lustigt konstaterar han att av alla som röker, hur många får lungcancer.... ?! jo, mindre än en procent. osv osv... men han tar upp många andra grejer. jag vill stoppa huvudet i sanden, för att jag tänker så mycket som han påpekar. hua. haha.

annars var jag just ute och körde i snön för första gången. påtal om lite trygghetsnarkomani - det varrrr lite läskigt... man såg ju för 17 ingenting.

köpte med mig lite margarin hem, för jag tänket baka lite småkakor. det var planen. ska ut och köra igen på eftermiddagen. borde naturligtvis plugga. har skrivit lite på läxan, men ja, jag har nog inte tagit det så seriöst, trots allt. mer bara att lämna in nåt för att visa lite engagemang.

väckte mamma i morse. kröp ner i hennes säng och försökte få plats i hennes famn. vilket naturligtvis är omöjligt då hon är 150 cm lång och jag 168 cm, men där låg jag och så fick hon berätta när hon var 14 och jobbade som hembiträde i sthlm, där hon inte kände en kotte. och så pratade vi om barnarbete osv.

nä, baka lite kanske vore nåt.

idol, just ja. vad hände liksom?? jag var faktiskt tvungen att köpa saftonbladet dagen efter bara för att se om det hela inte var något skämt eller någon form av kupp för att öka tittarsiffrorna. nå, nu hoppas jag att andreas vinner, så att idol som koncept sitter fast där med andreas, som är helt självgod, rör sig som en dansbandssångare med ischias, men sjunger bra gör han väl. kanske inte bättre än jon bon jovi, men visst...

puss och kram på er


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,



Kommentarer
panki

Folk har blivit galna vad det gäller trygghet.

2007-11-26 @ 11:31:23
URL: http://pancake.webblogg.se/
leopardia

panki: ja, men det bisarra är ju hur man håller med och nickar 'ja, men det är bra att de inför zebralagen' 'ja, men förbjud mobilmaster' osv osv...

2007-11-26 @ 19:08:20


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0