ack, ljuvliga kanel


okej, idag smäller det. idag gäller det.

hupp, igår testade jag att baka gaffelkakor och ha i kanel.

200 g smör eller margarin

4 msk socker
1½ dl havregryn
3 dl vetemjö

Sätt ugnen på 200°C.
Rör samman matfett och socker. Tillsätt havregrynen och mjölet. Forma degen till runda kulor. Lägg dem på smord plåt eller bakplåtspapper. Platta till dem med en gaffel.
Grädda mitt i ugnen ca 10 minuter.

dock kan jag väl säga att 2tsk kanel kanske var lite för lite. det funkar, men ja. sen vill jag ju personligen ha mer socker i, men, men...

har nu sett en sminkspegel med lampa runt. bara 845spänn på eleven. fasiken oxå. jag vill verkligen ha en sån. behöver ju inte vara just den, men en lika praktisk. dock var det den enda jag hittade och jag tycker att det är märkligt att det inte finns massor med sådana. nåja.

idag ska jag rita en karta över tv-landskapet på 90talet i sverige. jag liksom kommer inte ihåg 90talet, men, men. antar att det inte behöver vara så jätteseriöst.

nu är det kaffe med dopp här. puss och kram på er!


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0