4 minuter senare

jag har ungefär 4 minuter på mig innan jag bör resa på mig, rulla ner för trappen och ut genom dörren för att övningsköra. är i vanlig ordning sjukt trött och längtan efter att få sova är enorm, men, men...

okej, camilla läckberg. jag är ledsen, men isprinsessan fascinerade mig inte ett dugg, som jag redan nämnt nån gång. men vem är det på svt som hatar camilla så mycket att de gjort århundradets sämsta produktion baserat på hennes böcker? alltså, jag blir helt förbannad när jag ser dessa skådisar agera. jag vet ju att de kan, men nä... jag blir helt provocerad av alla usla kameravinklar, ljussättningen, scenografin. okej, jag vet inte, det kan vara något slags avant gardistiskt grepp att hey vi går tillbaks till 70talet för vi är så balla. men jag tvivlar. de har helt enkelt tagit skattebetalarnas pengar och gjort bajs av. jag pratar om tv-produktionen av isprinsessan och predikanten. en tv-serie-film som övergår mitt förstånd i kasshet.

och så sa svt här om dan att de är sån public service-kanal som helt enkelt ger tittaren det de tror att tv-tittaren vill ha. så jobbar de. jahupp.

nä, nu måste jag dra på mig mina för tighta jeans och springa iväg.

puss och kram

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,



Kommentarer
panki

Va duktig du e som kör massa! Heja!

2007-11-22 @ 10:26:39
URL: http://pancake.webblogg.se/
Hanna

Mmm... public service har snarare ett uppdrag som innebär att de ska vara breda och också göra saker som de andra kanalerna inte vill göra. Smala produktioner. Men jag håller med, var inte vansinnigt imponerad av serien. Även om jag gillade böckerna. Det känns inte rätt.

2007-11-22 @ 21:31:33
URL: http://hannasplats.blogg.se
leopardia

panki: hehe, njae, inte duktigare än nån annan...

hanna: ja, jag kände att hennes uttalande där, kvinnan från svt:s kändes lite som att det hela blev väldigt ironiskt... men ja, man tror så gott om public service, men ja, de jagar nog tittarsiffror i samma utsträckning som alla andra... men den här blonda poliskvinnan som jobbar på kontoret som nån typ receptionist, tror hon heter annica, nog beskrevs väl hon som en slags varm mammafigur med en lite retsam glimt däri? jag bara känner att de har nån blond snygg kvinna och det är bara fel...

2007-11-22 @ 22:04:19
Annika

Äh'men vad trist.
Jag som hade tänkt att jag skulle titta på Isprinsessan på nätet, men nu kanske jag itne behöver?
Eller så måste jag kolla in hur dåligt det är..

Hoppas körningen gick BRA trots trötthet.

2007-11-23 @ 15:10:05
URL: http://kankaglenreston.blogspot.com
leopardia

annika: haha, klart att du måste kolla in hur dåligt det är!!! gör det!

2007-11-24 @ 09:48:26


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0