lite tankar om melodifestivalen


ja, men visst såg jag melodifestivalen igår och här är de tankar som slog mig;

luuk måste typ ha varit fullare än vad jag var i tisdags. okej, visst han kan väl vara lite tramsig, som mamma skulle säga, alltid, men hans kommentarer igår var så märkliga att jag skrattade för mig själv
- oj, där står hon och gör en svan och ingen ser på. nu tänder hon eld på den, ja, en sån kväll.
fyllebög verkade han oxå bli. för alla såg så ut som godingar. och visst jag hörde att han sagt på semifinalen eller vad det heter att turkiets låt handlade om blow job, men ja...

här i sverige sa vi naturligtvis lotta bromé om zerbien, men roligare var holland(?) som sa kelly osbourne.

och det här med att det inte verkar gå att sjunga utan att stå som en bredbent ingemar stenmark på scenen. alltså, folk och fä och artister, jag har sett christer lindarw sjunga snyggt med benen tätt intill varandra(more or less) så jag VET att det går. annars kan jag komma över och olja er så att ni går ner i spagat istället. jag blir nervös.

jag var så nöjd, innan the ark spelade, inte pga the ark utan pga att kameran höll sig från scenen så att artisterna var tvungna att uppträda för publiken istället för att kameraflirta, vilket är bland det tråkigaste jag vet(förutom när nån tar fram gitarren på fest). men så när the ark uppträdde och efter det... skönt att ola salo är fotogenique. eller ja, som att det spelar roll hur folk ser ut;

MEN det verkade vitryssland tycka. inte bara för att de hade gömt körtjejen nånstans så nära  kulisserna det gick för att hon fortfarande skulle acceptera att följa med, men ja, jag säger som igår; det finns make up av kvalitet och så finns det brunkräm från vitryssland.

att ha en rund scen. det verkade som att folk inte sett ett motionsspår på eeeevigheter som de drog runt runt på den där scenen.

jag måste kolla upp georgiens bidrag. hon hade skön gothröst och jag måste kolla ifall det är det hon pysslar med annars. men hur stor är risken att man kan hitta musik från georgien på nätet? hilfen...

frankrike var helt klart snyggast. karamellgodisar. och mina favoriter, som jag natruligtvis inte trodde skulle komma i närheten av första platsen. för the ark var överdrivet bäst, faktiskt. men jag kan acceptera att länder nära varandra gillar samma sorts musik och att artisterna, liksom the ark, har en skara fans med sig redan från början. helt okej, men. och jag säger men. england slog alltså irland. vad hände?

ja, det var väl det. puss och kram.


Kommentarer
Annika

NU ska vi se om det lyckas idag DÅ!!!!!!! Beklagar att jag inte kunde se esc. Hade så gärna tagit mig en titt på spektaklet. glömde bort att slå på datorn, sen är det inte detsamma att se esc kl 15 en em heller...

2007-05-15 @ 21:23:32
URL: http://kankaglenreston.blogspot.com
Tinnitussan

följde bara festivalen sporadiskt.

Men visst är det kul att länder som Georgien är me i leken :-)

2007-05-16 @ 00:36:16
URL: http://tinnitussans.blogspot.com
Hasse

?!

2007-05-16 @ 07:00:08
URL: http://www.konferens-guiden.se/stockholm/
leopardia

annika: oh, back in biz :) nja, å inte så kul när man läst resultatet lite överallt...
tinnitussan: jag reste på mig och gick från tv:n under några låtar, eftersom jag helt ärligt, inte stod ut...

2007-05-19 @ 16:13:54


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0