jag hör fågelkvitter bakom persiennerna


saker gjorda: jag har nyss vaknat, dricker mitt kaffe med choklad i
dagens fråga: det där med att göra slut via aftonbladet, en ny trend kanske?
dagens låt: när sabina gör en konst av att gå - sundström
dagens känsla: helt okej
dagens citat: "Carrie: I will not be the first one to speak. And if he never calls me again, I'll always think of him fondly. As an asshole."



jag kom att tänka på en sak igår. att när jag var i trosa, så köpte jag en prydnadssjöstjärna för att ge till bror. då är det en unge som hänger vid korgen och säger:
- det där är en sjöstjärna
jag svarar väl nåt och hör sen hur hans morsa ropar på honom så jag säger
- din mamma ropar på dig
nu hör han fel och tror att jag säger mormor, så han svarar
- det är inte min mormor, det är min mamma, innan han går...
det gick några sekunder, sen insåg jag att han kommer säkert att berätta det för henne, så där på barns naiva sätt "hon trodde att du var min mormor"
kul för den mamman....

det är så skönt, för igår kunde jag inte sluta nynna på nån låt som jag verkligen hatar och idag kan jag inte ens komma på vad det var för låt :)

träffade Ri igår och vi pratade om våldtäkten och att jag var så nyfiken på vad han gjorde på sin permis och hans tjej, ifall de fortfarande var tillsammans. det där vad gör man när ens kille åker in i finkan för våldtäkt. för även om man tror att han är oskyldig, så måste det ju finnas ett litet, litet, tvivel. själv skulle jag ju göra slut fortast kvickt, men man vet ju att de här killarna har flickvänner. och jag är jättenyfiken.
så Ri säger
- ja, du får väl klä ut dig och börja förfölja henne
- hehe, du får inte uppmuntra till sånt heller
- haha, nä, säg för guds skull inte att din psykolog föreslog det, när du åker fast...
hon är så rolig. sen kom vi fram till att jag var alldeles för lat för att göra något dylikt.

den här linda trosing. hon tycker naturligtvis att öga mot öga här helt förlegat, telefon lika så. men hon har gått ett steg längre än vi andra, som använder mail och sms. hon och hennes fadde envisas att meddela varandra via aftonbladet hela tiden. en mycket märklig trend, men rätt intressant ändå. varför gör man så?

idag ska jag nog städa lite, för det kanske blir leka med Th imorn. det var längesen, så han ska få äta upp mina kakor tänkte jag...

mina provresultat var helt normala iallafall, så ingen sådan anledning till varför jag är trött jämt.

puss och kram

Andra bloggar om: , , ,


Kommentarer
Mie, Absolut Guldkant

Ja men det kanske vore grejen! Jag ringer Aftonbladet och meddelar vad jag vill tala om för mannen;-) Risken är väl att de inte är så intresserade bara...
Ha en fin fredag!

2007-05-25 @ 15:30:19
URL: http://absolutguldkant.blogspot.com/
anna

haha tack! ja bilden kanske faktiskt visar att jag är lite kompis med mig själv o har så varit det senaste..mer välmående psykiskt..lite mer självförtroende å så! hihi du såg sanningen!
kramar!

2007-05-25 @ 23:44:38
URL: http://pyttis.blogg.se
Blackart

Men hallå. Det är väl självklart att man måste meddela sig via Aftonhoran. Har man inget annat att klamra sig fast vid för att få finnas kvar i sin lilla hörna av rampljus, så är ju det där med privat(?)livet tydligen ett säkert kort. Vilket nyhetsvärde!!
Jag tycker (och har nog tyckt så, sedan linda rosing blev KÄNDIS eller
vad hon nu är) att det måste vara hemskt för hennes barn. Hon är ju fan sanslös. Dom stackarna blir väl tokmobbade?
Jag blir nyfiken på våldtäkt-och fängelsesnack. Vad har jag missat nu? Jag missar alltid en massa. Jävla jobb att vara i vägen för viktig info bland mina bloggfavoriter. Fnys.

2007-05-29 @ 09:59:42
URL: http://hysteri-blackart.blogspot.com
leopardia

blackart: jag läste ju nånstans att hennes dotter inte vill träffa henne ens, längre, så ja.... det är ruggigt...
ang det här andra tjosan, så tror jag att första rättegången var den 11e september, så under september står det väl lite jox om det... men haha, du har nog inte missat så mycket eg, för hela storyn utspelade sig för, ja, snart fyra år sen... och fick sitt uppsving när han helt plötsligt åkte dit för rattfylla förra sommaren...

2007-05-29 @ 11:04:09


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0