det finns en fara i att låta bli att zappa



det blir som inte av att uppdatera varje dag längre. skönt egentligen, men tråkigt för fantasin som stannar av.

men nu får jag nog ändå ta och ge mig, för jag fastnade framför time out på tv4+. för det första, vem kom på att göra detta program?! men jag fastnade för att dogge doggelito var med. jag har minsann bott i norsborg en gång i tiden, när jag först flyttade till sthlm. och för alla som menar att innanför tullarna är det enda som gäller, så var det faktiskt vårt förstahandsval när vi flyttade hit. mer eller mindre iallafall. men jag har hängt på lokalpuben och bara för det så kommer jag inte längre ihåg vad den heter, jodå, dulles. så pass mycket hängde vi där att när bartendern såg mig och fido genom fönstret så stod det två heineken på bardisken och väntade sen när vi kom in. det var inte så mycket fylleskandaler som mer att gå ner en lördag och jiddra med grannarna. hur som var vi ju naturligvis stora tlk-fans... men det var tider det. och det var gentlemen, riktiga sådana, som vi hade till grannar. vänskap var allt för dem och de hade gjort vad som helst för sina vänner, tjejer som killar. det känns som att tiderna är hårdare nu minsann...

men ja, att titta på time out fick mig att närma mig nånstans läget där jag fan inte tycker att robert gustavsson är rolig längre. så var det med det.

melodifestivalen idag minsann. och jovisst ska jag titta. jag har noll koll på låtarna, annat än jag råkade se englands bidrag. finns inget annat ord än "kass" för att beskriva den. jag skulle kunna göra det bättre själv till och med, om jag så bara hade endast en trummaskin. hua.

männen, kärleken? han ringde på torsdagkvällen och jag sa nåt om att jag trodde vi var osams, men han sa att det bara var jag som var det. och att han blev arg när jag var det. nåväl, bobsan har inte ringt iallafall. och man kan säga att jag förstår mycket väl varför...

och så har jag upptäckt att jag köpt en bok jag redan hade - igen. så jag har numer 2 ex av predikanten. tydligen. måste sluta köpa böcker tror jag.

och jag undrar igen, varför finns svensk kassaservice?? ta bort eländet. de verkar ha en personal som inte vill jobba där ändå så. och när man ringer deras kundtjänst, ja då går numret till posten. så de har ingen egen kundtjänst. det är ett fascinerande fenomen.

hela den här time out-historien inleddes med att jag började titta på nåt program där de försökte finna james deans ande. kommer inte ihåg vad programmet hette, men, men. några medium som irrade runt där han en gång varit och sade sig känna saker. eh... okej, att programmet i sig var intressant för att de intervjuade bekanta till honom eller andra som hade med saken att göra, men annars så kan man väl säga att bättre bluffmakare har jag sett. och då är jag ändå rätt öppen för sådana grejer.

nix pix, puss och kram


Kommentarer
Anonym

Jag blir galen på serviceställen som inte ens kan stava till ordet. Svensk kassaservice finns det inget gott att säga om, är jag rädd.

grrrr.

Och det där med böcker känner jag igen. Hr en del dubbletter jag med!

2007-05-12 @ 20:03:55
ET

Robert G verkar för länge sedan förbrukat sina skämt och har gått tillbaka till blödstadiet och kan bara "skämta" om kiss/bajs/sex.... Uselt.

2007-05-13 @ 14:19:34
URL: http://et2006.blogspot.com
leopardia

ja, väck med kassa kundtjänster... vi får byta dubletter nån gång :)

et: ja, men alla de där som en gång tillhörde generation x, känns som att de lever på gamla meriter...

2007-05-13 @ 14:21:04


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0