banan och choklad och trevlig sällskap väntas



okej, jag ligger lite efter med hälsningar och läsningar, men imorn ska jag lusläsa era bloggar :)

pappa har iallafall blivit reparerad på uppsala akademiska och vi väntar på att han ska få åka hem. han var lite sämre idag. första gången vi hälsade på hade han slangar typ överallt, stackarn. och han kommer att få ta sprutor resten av livet för metastaserna i levern. och så här i efterhand har de sagt att det är en typ av cancer han hade i tarmarna. nåväl, jag hoppas på att han blir helt återställd, eftersom det är jobbigt att se någon som det är så mycket ork i bli svag. och jag är inte färdigvuxen än, jag behöver min pappa =/

man kan iallafall säga att uppsala är nog så fint, men det är inte min stad. jag blev inte hänförd. okej, naturligtvis har jag varit i uppsala förut, men då var det ju feeeest :) eftersom jag inte shoppar själv, vilket är en sanning med modifikation, så försökte jag få mamma att shoppa loss. vi gick in på kapp ahl och jösses vad mycket snyggt de hade. jag är ju lite kär i det som är polkagrisrandigt, så... nåväl, jag plockade lite kläninngar och tvingade in henne i provrummet. det är inte det lättaste, för hon är kanske 150cm och har ett midjemått på ja, vad vet jag, 90 kanske... har ingen koll. och så har hon en byst som heter duga och nu är hon ju ett par år så bygelbhar och push ups är inget hon tycker är skönt, så man kan säga att midjan försvinner. hon är så sööööt. men en skitsnygg klänning köpte hon iallafall i svart och vitt, en jag skulle kunna tänka mig att köpa själv.

det där med min egen shopping. mjo, jag har köpt peruker på tradera, haha. min psykolog fattade inte riktigt varför man gör sånt om man inte behöver pga nån sjukdom eller så. men ja, det var bara en impulsgrej, så...

råkade köpa 2 par nya glasögon oxå. lite dyrare än jag tänkt, men ja, jag tog och la till för att få fotokromatiska glas, dvs att de ändrar sig efter ljuset. eftersom jag är tillräckligt gammal nu för att ha sånna.

var på en gårdsloppis på söder. helt underbart. hyresgästerna hade flyttat ut sina pyttlar på gården och sålde. sen hade de kaffeservering och musikunderhållning iform av nån blåsorkester som spelade sakta vi gå genom stan... härligt.

och idag har jag varit hos läkaren för att få tid för prover och lite piller mot migrän. det jobbiga är att jag tror att jag har en attack på g och jag ska ut ikväll... attans... men jag får låta bli att svälja piller helt enkelt. det blir en massa prover iallafall. tidigt på måndag. och jag har världens bästa husläkare, jag måste nog säga det till henne nån gång. hur mycket jag uppskattar att hon är kvar. för det är rätt hög omsättning på läkare på vårdcentralen här. men hon är störtskön. det här besöket hade nog kunnat gått på tio minuter, men vi börjar alltid shitchatta så 35 minuter senare var det nog klart, eller nåt sånt. och hon sa att jag inte var svår att tycka om :) för vi började prata om mitt vallonska ursprung och att jag har sökt till högskolan osv...

har just tagit en banan och chokladpaj ur ugnen. får se hur den blev sen. för jag hade som inte direkt något färskt margarin hemma, så jag tog av mitt runda bords smörgåsmargarin, men, men... för vi ska käka hos fido och sen är det spelning som gäller. med mina favvotöser :)

tyvärr har jag inga batterier laddade, så det blir ingen kamera med...

igår när jag gick på stan kunde man knappt röra sig utan att det dök upp nån välgörenhetslirare. det var operationdagsverke, men bortsett från det så gick jag med på att betala en summa till läkare utan gränser varje månad, jag köpte nån skiva med afrikansk musik till nån skola nånstans i afrika. man vet ju inte, men jaja, det blir nog bra...

männen, kärleken? en storm blåste in och tog över. att det ska vara så svårt att förstå varandra. men ja, jag orkar inte älta det där längre, jag blir bara trött på att det inte kan vara på lika villkor helt enkelt. mamma frågade mig vem den intressantaste mannen jag mött var, och det är ju trots allt mimo... men det var en svår fråga. den kan man klura länge på faktiskt...

nä, nu ska jag väl ta och kanske sminka mina kinder lite. och dricka massa vatten så att jag blir av med huvudvärken.

ha det gott igelkott, puss och kram!



Kommentarer
Christina W

Hoppas huvudvärken ger med sig....inte kul att gå ut med migrän

2007-05-08 @ 15:32:43
URL: http://godmat.webblogg.se
//D.D\\

Håller tummarna (stenhårt) för att du slipper få en mega-attack med migrän ikväll! Vet ju hur det är och något sånt önskar man nog inte ens sin värsta fiende... *hmm* Jo, jag vet en eller två jag skulle kunna önska det, men du är definitivt inte en av dem!!

*kram*

2007-05-08 @ 19:42:57
URL: http://t4nk3bubbl0r.blogg.se
leopardia

det blev iallafall ingen mega-attack. bara en fylleattack...

2007-05-10 @ 18:45:30


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0