puss och kram

saker gjorda: postat brev, woho, vad kreativt
dagens fråga: varför ska det vara så jäkla jobbigt att färga håret?
dagens låt: life is life - oups
dagens känsla: har så jäkla ont i axlarna, att det tar mitt fokus helt
dagens citat: "Samantha:
Men aren't that complicated. They're kind of like plants.
'"


min psykolog ringde och sa att hon var sjuk, vilket var lika bra, eftersom jag glömt bort att vi hade en annan tid än vanligt...

och så fick jag ett sms att mina hm-kläder fanns att hämta i alby. jag bor inte i alby?! knasigt. så jag ringde till hydromacken där.
- du måste ringa till posten, det är dom som har hand om det. det andra numret.
- och det är?
(tystnad)
- numret dit, vad är det då?
- aha, du har inte det. vänta ska jag koppla.
(skitkul, för hans version av att koppla var att ropa på postkillen)
nå, jag hoppades att de fattade vad jag menade så att jag får det vidareskickat till mitt hämtställe.

hade tänkt åka på utflykt och spana runt lite, men jag tror att jag ska färga håret istället och åka imorn. fast jag verkligen hatar att färga håret och jag vet inte varför, för seriöst, hur jobbigt är det egentligen att kleta lite färg i håret...

jag har kommit på grejen att slänga i en c-vitaminbrus i min smoothie. den blir liksom fluffig av det.

inte blev det någon storstädning igår heller. bara en diskning och lite plock. slarvmaja. jag fattar inte att jag bara skjuter på det hela tiden. och nu så  har jag så jäkla ont, så grattis. hade jag iofs igår oxå. försökte ed zonsalva, men det hjälpte ju inte så mycket.

funderar lite på vad jag ska packa i för att att göra det så enkelt som möjligt på bussen. för jag vill ju ha med mig min bärbara, men då vill jag ju inte ställa väskan i bagageutrymmet. så jag får väl vägra helt enkelt och ta med resväskan in till min plats. undra när det är lägst antal människor på en långfärdsbuss... hmm...

har grå byxor på mig idag. som jag köpte på nån utförsäljning på stadium. för 50 spänn. så jag provade dem aldrig, men de passade ju. fast de har ju legat i garderoben i över ett halvår iofs. jag är inte så van vid grått, men jag tänkte att jag måste variera mig. kan inte bara glida omkring i svarta byxor hela tiden... alt mysbyxor.

läste punkt.se här om dagen. om göran persson och hans grodor. alltså, grodor för mig är ju när man råkar säga saker som inte är så genomtänkta eller inte så bra att yttra. men tydligen var det en groda att han sagt att fredrik reinfeldt var som en tvål. hal och svår att få grepp om. typ. jaha, är han inte det då? eller att han hade sagt att pressen var smutsig. så fort nån kritiserar media - kvällstidningar framförallt, så ska de jagas. kommer ihåg janne josefsson när han kritiserade beteendet efter estoniakatastrofen. VA?! gå emot sin egen yrkeskår?! VA?! kritisera sin egen yrkeskår?! så jäklars vilket drev det var efter att leta på nåt skelett i hans garderob. tillslut hittade de att han börjat bygga nån altan utan bygglov... men jösses, ta åt er av kritiken istället. det är inte så schysst att zoma in närbilder och publicera på folk som är på en begravning. pressen kanske är jäkltigt smutsig faktiskt.
själv läste jag två år journalistik på en folkhögskola och redan där fanns det små tomtar som gjorde allt för att fixa ett scoop till skoltidningen. måste man vrida och vända på allt för att få fram nåt sensationellt som egentligen bara är vanlig vardag?!  jaja

kanske ska sätta igång lite här då.

puss och kram


Kommentarer
Annika

Hey! Smart att du slänger in en c-vitamin i din smoothie, nytta med nöje :-)
Det där med din leverans av HM kläderna är ganska kul, "vänta ska jag koppla". Lustigt! Hoppas det ordnar upp sig.

2007-03-29 @ 16:09:25
URL: http://kankaglenreston.blogspot.com
Tinnitussan

Vilken färg har du tänkt till håret?

2007-03-29 @ 20:25:25
URL: http://tinnitussans.blogspot.com
Panki

Jag förstår precis va du menar, d har verkligen gått över gränsen med min sk hårfärg. Skulle färgat igår, nu i kväll, men fan, så "jobbigt". Vem orkar.
Du har väl en datorväska??

2007-03-29 @ 22:05:01
leopardia

annika: hehe, ja, jag hoppas oxå att det ordnar sig... men jag hade kul åt killarna iallafall...

tinnitussan: rött, var tanken, men jag somnade visst istället =/

panki: jo, men det är ju enklare att ha en väska när man reser...

2007-03-29 @ 22:18:59
//D.D\\

*skratt* Ska du också bli redhead?! Skulle också färga denna vecka, men har inte blivit av än. Det blir nog av i nästa vecka istället. Fast jag ska unna mig lyxen att få det gjort hos frissan iom att jag vill klippa mig samtidigt...

*kram*

2007-03-30 @ 08:23:48
URL: http://t4nk3bubbl0r.blogg.se/
leopardia

//D.D\\: jag har färgat hos frissan 1 gång och det var underbart, men det var i polen. lite billigare där.. men jag har ju två paket hemma, tyvärr, så det är lika bra att använda upp dem...

2007-03-30 @ 09:50:30


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0