nånstans mellan dag och natt

saker gjorda: fikat med pannkakan och kramat fido. stått i kö på nån ny vi-butik. vilket eldorado
alkoholintag: dricker cola light lime
dagens fråga: men kan man inte bli så chockad när man läser en bok att handen automatiskt förs upp framför munnen då? jo, tydligen
dagens låt: gothic girl - 69 eyes
dagens känsla: trött, som 17
dagens citat: "Samantha: Where were you on your lunch break? I stopped by your office and you weren't there?
Richard: I was eating.
Samantha: Eating? Eating who? "


satt och läste Rosario är död, när jag åkte tunnelbana. gosh. det hemska med den boken är sanningen. det går inte att beskriva den ondska som finns i denna värld. jag klarar inte av att läsa hela boken i ett sträck utan måste läsa en liten snutt i taget. det är obeskrivbart och ändå har hon lyckats beskriva det så naket att smärtan sätter sig i ryggraden och håller fast.

var och fikade med panki en sväng. plockade ögonbrynen på sparadiset. fasiken vad ont det gör, men det är ännu värre när man gör det själv... men så var det gjort iallafall...

var inne och pratade med R om min dvd. det är alltid så jobbigt när jag kan mer om teknik och elektronik än dem som säljer skiten.
- jag undrar om det går att uppdatera min scott?
- vad menar du, uppdatera?
- men ja, hmm... tex netonnet har på sin hemsida, så att man kan ladda ner och uppgradera sin dvdspelare...
- hur gör man då? hur går det till?
- ja, man lägger in skivan med programmet i dvd:n så raderar den gammal mjukvara och installerar ny...
- har jag aldrig hört talas om...
(nähäpp)
- men jag skriver ett mail till tekniksupporten och frågar...
och istället för svar från tekniksupporten fick jag ett telefonnr i norge, som jag kan ringa... gaah...
och när han ringer upp för att berätta om svaret på mailet så börjar han berätta om när han träffade nån brud på cypern som snackade norska... jag blir liksom helt ställd när försäljare ska snacka med en som om man vore polare. alltså, jag fattar ju att de försöker vara lite trevliga och roliga, men jag blir fan skräckslagen och - ajabaja, kom inte in på mitt revir och klampa... typ...
så på måndag får jag väl ringa norge då. det kan ju inte vara hur dyrt som helst... inte för att jag kan norska och nog för att jag redan mailat dem och frågat, men inte fått något svar... sen byter jag ut den där mongospelaren. fast jag är ju rädd att det bara är jag som har mongoskivor och att spelaren är helt superduperbra... hmm... kanske skulle ta och börja titta på dem via min bärbara dator istället... så var det problemet löst liksom... ska nog förresten ta och fixa uppkopplingen till det trådlösa idag. så slött att bara gå omkring med en bärbar och ha routern liggandes i hallen till ingen nytta...
haha, som pannkakan sa - och så tänkte jag köpa en till väska till den. men det var ju bara för att den var så fiiin.

fick förresten presenter idag. först en julklapp med fina strumpor, som råkat hamna i fel kasse... sen fick jag en underbar kylskåpsmagnet med marilyn monroe som säger "glamour is a girls best friend" helt underbar. jodå, jag vet att diamanter är det, men glamour är ju till och med ännu bättre. jag är kär i den...

och försäljare som vill vara lite roliga. alltså. nej, jag uppskattar inte sånt. köpte julklappssnören idag. tio rullar för 2,50. förlåt, men ni rear ut dem.
- är det jul snart?
- eh, hehe, ähum... ibland blir det bara så...
och sen när jag skulle gå
- ja, god jul då...
och så måste jag skratta och låtsas att jag tycker att det är roligt...
då föredrog jag tanten före mig i kön som började prata om hur bra det var och presentsnören behöver man ju året runt...
inte hjälper det att man har lurar i öronen heller. de ska prompt prata med en. jag är så trrrrevligt... hehe... och jag som antog goda gärningen den här veckan.
nåja, jag sa iallafall till en tjej som hade gått ut från vårdcentralen eller tandläkaren och hade de där blåa påsarna kvar på fötterna...

vilket jäkla kaos på vi då. den kassören gillar jag. han är lagom laid back och ändå snabb och inget onödigt tjafs... men ja, de sålde massa frukt för 5,90 kilot och då innebär det kaos tydligen. men jag köpte lite bananer, lite apelsiner och lite päron och sen stod jag i en 10 meter lång kö. så kan det gå. men jag tänkte att jag har ju inte bråttom, så..

beställde böcker på adlibris igår och här är de jag beställde:
LÖNNEGREN, BARBRO:100 RÄTTER PÅ 20 MINUT 29 kr: har länge tänkt köpa den där hurtiga amerikanskans bok. hon som är som ett enda leende och gör rätter på 30 minuter. men va fasiken. 20 minuter måste ju vara ännu bättre...
VALFRIDSSON, INGA-L:LÄR DIG ANDAS 49 kr: jag vet inte, men man kanske kan kika i den nån gång och lära sig lite hur andningen påverkar en.
CRISTIANSSON, TERES:HAGAMANNEN 84 kr: så våldtogs en stad. har läst att den skulle vara bra, så jag plockade den, även om den inte var med på rean...
WILKS, FRANCES:INTELLIGENTA KÄNSLOR 14 kr: vet inte om jag har den redan, men den var ju billig iallafall...
RASTI, DAMON:TJUVLYSSNAT 75 kr: inte heller en reabok, men jag måste få skratta lite. älskar sånna här böcker...
DE PULFORD, NICOLA:SPA-GRAN LIBRO DE LOS 49 kr: en besvärjelsebok på spanska som jag ska ge till brorsan, så där på skoj. magiska formler är alltid kul. ähum, hoppas jag att det är iallafall. för jag kan inte spanska...
sen var det några fler presenter med där oxå...

och attans, nu spillde jag cola på mina nytvättade kläder. jaja. så kan det oxå gå.

männen, kärleken? jag är lite surig faktiskt. fast jag har ingen rätt eller anledning att vara det. utan det är mer så där att jag blir som ett russin när någon kan åka till sydafrika för att jobba och träffa ett nätragg men aldrig ens tänka sig att jobba i sthlm, trots att jag bor där. men som sagt, jag kan ju inte sura för att jag inte är så där superduperviktig för folk, haha.
men jag funderar på hur 17 jag ska kunna lita på en man igen, när jag hör talas om alla nätragg som killar har. internet skulle ju vara det stora gisslet i ett förhållande med mig. och med tanke på hur två av mina senaste kärlekar har betett sig hemma hos mig i sitt internetande så undrar man ju om det finns desperatare människor än de män jag träffar. oj, vad jag känner mig toppenvärdefull nu. haha.

ja, nä, ska väl gå och bråka lite med min dvd igen.

puss och kram Andra bloggar om: , , , , , , ,


Kommentarer
diana

Kul att du kommenterade på min blogg och tur för mig för då hittade ju jag till din.
Inte dum alls ;)

2007-03-02 @ 22:49:59
URL: http://bloggis.se/diana
Karin

Varför har någon skrivit en bok om Hagamannen? Den kan säkert vara bra men vill du verkligen återuppleva det genom att läsa om det?
Jag brukar också köpa julgrejer på rea. Det går ju alltid åt.

2007-03-03 @ 09:25:23
URL: http://karinsaventyr.blogspot.com/
leopardia

diana: tack tack.

karin: det finns nog rätt många intressanta aspekter vad det gäller hagamannen, men främsta motivet till att skriva en bok, kanske är pengar... men jag läser nästan bara böcker som baseras på verkligheten och älskar kriminalpsykologi, så den passar nog mig.
julgrejer ska man passa på att handla när de är billiga. jag håller med :)

2007-03-03 @ 22:01:18
//D.D\\

Rosario är död... *ryser* Den var så hemsk att jag var tvungen att lämna tillbaka den till biblioteket. Klarar inte av att ha den hemma, men ska låna den igen snart och läsa några sidor till... och så lämna tillbaka, fatta mod osv.

Så äckligt bra har hon lyckats skriva den! Men jag SKA läsa ut den, även om det tar mig något år eller så...

*kram*

2007-03-07 @ 10:43:43
leopardia

den är verkligen läsvärd, men attans vad det svider när man läser den... jag har hållt på i flera, flera månader nu och är ännu inte färdig, man pallar som inte att göra annat än att läsa lite i taget...

2007-03-07 @ 14:37:23


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0