jaja, allt kan ju inte vara en bal på slottet

saker gjorda: fikat med U, lagat mat, försöker lära mig att använda paden istället för mus
dagens fråga: finns det egentligen värre i-landsproblem än att vattnet i kranen inte blir tillräckligt kallt?
dagens låt: can't get you out of head - kylie (mina grannar hade fest igår...)
dagens känsla: trött, som vanligt och jag är faen ledsen oxå
dagens citat: " Samantha: [to Carrie about Big] Have fun, just don't have amnesia. "


satt och tänkte att jag skulle vara så där "glamourös" och sitta och skriva till trinny and susannah

32472-161

men så ringde telefonen och det var B som ringde från bilen och yrade. härligt. vi diskuterade dykning och hon var så imponerad över mitt tilltag + att hon själv fattade mina nojor osv... och hon berättade att hon alltid frös när hon dök och att när de dök på koh lanta så hade hon 3 st våtdräkter på sig... hehe...

annars fikade jag med U idag. han är som bara snäll. det är liksom en märklig känsla, för han dissar typ inte folk så där hårt som jag är van vid att man gör... så jag skäms ju stenhårt när jag försöker erkänna hur otrevlig och bitter jag egentligen är... men han ska flytta ifrån grannförorten, så då är jag återigen ensam här ute och alla tycker att jag bor för långt bort hela tiden, trots att det är de som bor långt bort ;P

männen, kärleken? han tycker att folk är konstiga som förväntar sig att man ska bli glad över ett vykort från nån som är på semester. och jag försöker förklara att det är väl gulligt att nån tänker på en på andra sidan jordklotet, men han funkar inte riktigt så... och sånna där saker är så lustiga, för där krockar vi ju helt. jag är ju väldigt mycket för små saker som visar omtanke och skänker bekräftelse och värme..

lagade mat bestående av quornfärs, lök, champinjoner, krossade tomater och 5 olika sorters bönor och linser och till det fullkornspasta. det var gott, men jag är rätt kass på att krydda. skulle vilja ha en bok om kryddor där det som står allt. percis allt. jaja.

köpte två kokböcker på rean idag iallafall. tinas. för det är rätt roligt att läsa recept ändå...

skulle egentligen ha tagit tag i mitt hurtiga liv idag och gått ut och gått med stavarna. eftersom jag kan stå ut med att vara "ung" och göra en pensionärssyssla, eftersom jag tycker det är så förbannat mycket roligare än att träna någonting annat. och jäklars vad man kan träna hela kroppen samtidigt. världens bästa uppfinning ju. men jag har hört runt lite att folk i allmänhet är lite för fåfänga för denna form av hurtighet... så kan det gå. jag vet inte, jag äter medicin, jag bryr mig inte om sånt... ett exempel på likgiltigheten...

som förvisso ibland byts ut med en insikt av hur ful man är. eller man och man, jag är. men det brukar skakas av med ett "det är som det är och det är bara att hacka i sig" och sen är det bortglömt.

nä, nu ska jag nog försöka se nånting med hjälp av min lap top. eftersom min dvd är dum. och det tar en och en halv vecka att få den utbytt. skulle haft en mysig fredagkväll och kolla på bridget jones 2 när den började slå av sig hela tiden. fast på olika ställen hela tiden. surt. till slut gav jag upp. och sen upptäckte jag att antingen är min dvdbrännare trasig eller oxå har programmet hakat upp sig eller så är skivorna dåliga. så nu har jag massa obrukbara skivor med massa favoriter på och måste göra om alltihop. suring.

nåväl, puss och kram på er






Kommentarer
Anna

Ja det är till salu och jag kan göra det precis i den längd du vill ha det =)
puss

2007-03-05 @ 00:21:13
URL: http://pyttis.blogg.se
Annika

Stavgång är ju jättebra träning!!! För alla åldrar! Hela kroppen får sig en genomkörare, helt sant!
Gillar ditt citat från SatC igen!

2007-03-05 @ 15:30:10
URL: http://kankaglenreston.blogspot.com
leopardia

annika: javisst :) äntligen nån som håller med mig :)

2007-03-05 @ 22:20:14
Jennie

Du har blivit TAGEN och utmanad på min blogg idag!

2007-03-05 @ 22:26:14
URL: http://www.jennies.nu


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0