helt utan bilder

saker gjorda: försökt handla frukostpåse, men de har inte det längre :(
dagens fråga: undra sa flundran om inte socker får håret att växa?
dagens låt: marianne faithfull - witches' song
dagens känsla: lite piggare idag, men gör jag nåt för det? nä, jag skyller på att det regnar ute...
dagens citat: "Samantha: The country runs better with a good looking man in the White House. I mean, look what happened with Nixon; no one wanted to fuck him, so he fucked everyone. "



så där, nu har jag brutit min googleoskuld och googlat på sex. dock av misstag, eftersom jag slant med musen (höhö) när jag försökte få dit sex and the city... första träffen var dock "bloggar om sex". lustigt. att ingen annan betalat mer för att få hamna högst upp... jaja...

jo, men förresten, eftersom jag gillar té lika mycket som kaffe, så kan man ju då bli téambassadör på lipton.se och få sig lite gratis té och annat. det jag tänkte hojta om är ju att ni kan ju slänga dit min mail när de frågar efter vem som tipsat så kan ni ju slänga dit min mailadress: [email protected]

diskuterade min hårväxt med mamma igår. den på huvudet alltså. för när jag var liten hade jag jättetunnt bebishår tills jag typ var 8 och sen blev det tjockt och normalt. sen tappade jag hår och efter det, när det växte ut igen blev det ännu tjockare och nu växer det som ogräs. och mammas teori löd ungefär så här:
- och du som ätit så dåligt hela ditt liv. undra varför du har så bra kvalité på håret. bara kakor och godis. hmm, det kanske är socker som gör håret tjockt och får det att växa.
jaja. vem vet. kanske ska kontakta ett sockerbolag och få massa pengar genom att forska på den teorin... nä.

pratade med pappa idag. han sa att jag skulle städa och jag "men det är så tråkigt" varpå han svarade "jo, jag vet" vilket ledde till ett skratt och "jasså? det gör du? jag har då inget minne av dig med dammsugaren i högsta hugg"... mina föräldrar lever det traditionella 50talsförhållandet typ. han arbetar, hon lagar mat och städar. han kör bil, hon håller kontakten med alla släktingar...
och jo, jag brukar alltid pika honom, som den feminist jag är, men han tar det alltid med ro och sen målar han om mitt badrum i tron att det blir bättre om han får göra det. lite kontrollfreak där, men jäkligt snäll.

har försökt uppmuntra honom genom att ge honom en av tinas kokböcker, men han tycker den är för krånglig. samt att jag gett honom en receptbok på olika sorters kladdkakor och ibland slår han till och gör en sådan.
så jag föreslog att han och mamma skulle börja laga mat tillsammans, så att han slutar vara så osäker på sin förmåga som kock. vem vet vad det kan leda till...

jodå, jag vet att jag borde städa en massa. och äta upp sellerin jag köpte, men nu ska jag göra varm choklad och ta fram nån lussebulle ur frysen istället. jag säger nån, för en är alldeles för lite.

min psykolog föreslår alltid att jag ska "belöna" mig själv så att jag ska få saker gjorda. som nu, ifall hon visste om min förälskelse i lussebullar skulle hon använda sig av det i exemplet, men hon brukar av nån anledning använda sig av semlor. nåja, det hela går ut på att man gör massa tråkigt och sen har planerat nåt man kan se fram emot. som tex; om jag går en stavpromenad så kan jag få äta den där lussebullen och mysa sen.
varpå jag alltid förklarar för henne att jag är inte dum i huvudet. jag kan inte lura mig själv så. för om jag vill ha en lussebulle så äter jag den. svårare än så är det inte. vilket vid närmare eftertanke är lite tråkigt att man alltid kan belöna sig själv utan motprestation, hehe. fast jag brukar använda tv:n iofs lite så att jag dammsuger innan det är nåt program jag vill se... passa på typ. jaja...

köpte kaffe iallafall. det är min lyx i vardagen. jag går till fiket och köper mitt kaffe istället för att brygga eget. haha, kaffebryggaren är för gäster...
dock upptäckte jag på vägen att mina mysbyxor var skitiga och kom på att jag spillt makrill på dem. sånt där ger mig ännu mera lust att skaffa en skylt där det står "jag ger white trash ett ansikte, visst är det så". men så lugnar jag mig med att vem går runt och kollar på folks knän liksom? om man nu inte har någon speciell fetisch och då gillar de ju mina knän ändå, hehe...

männen, kärleken? det här är nåt jag funderat på, fast det gäller väl iofs tjejer. för tjejer har komplex. vissa fler än andra och vissa mår verkligen dåligt av sina komplex vilket leder till ett undvikande beteende, som att tex vid något de påstår är övervikt så ska de ha stora kläder eller inte visa sig i badhus. nu tar jag bb-malin, som exempel, som hade nåt avtal att de inte fick visa henne när hon duschade och alltid smög på sig kläderna, men sen kan hon slampa runt utan problem. (ja, nu är det inte jag som kallar henne för slampa, det är hennes egna ord). eller flera av dem jag känner som klagar på sitt eget utseende och aldrig är nöjda är värsta exhebitionisterna och figurerar på bilder här och där osv... själv håller jag mig påklädd och utanför fokus och väljer mitt sällskap lite mer noga, så att säga, pga osäkerheten. det är något som fascinerar mig lite iallafall.
männen då? ja, som sagt, haha, det var lätt över ett år sen sist. spännande eller tråkigt. mja. jag blir ju iallafall stimulerad av alla bergochdalbanor jag åker ändå genom att vara kär i samma man i flera år när det väl slagit till. oavsett om det leder till nåt eller inte. måste jobba på det där och lära mig att gå vidare lite snabbare...

nä, varm choklad och lussebullar och ett avsnitt av law and order var det nog ja.

puss och kram Andra bloggar om: , , , , , , , ,


Kommentarer
Elsa

lussebullar? Yummie!!!

2007-03-07 @ 16:07:43
URL: http://www.kamomill.blogg.se
Mie, Absolut Guldkant

Ja vardagslyx i alla former är bra! Med eller utan makrill på brallorna;-)

2007-03-07 @ 17:35:15
URL: http://absolutguldkant.blogspot.com/
leopardia

elsa: ja, men eller huuuur? muuuums :)

mie: hehe, jag försöker låtsas jag ;)

2007-03-07 @ 17:54:24
Karin

Nej, det där belöningssystemet har aldrig fungerat. Varför dammsuga först och äta choklad sen när jag kan äta choklad först och sen strunta i att dammsuga?

2007-03-07 @ 18:29:31
URL: http://karinsaventyr.blogspot.com/
leopardia

karin: ja, men visst. men det finns folk som verkar tro på det, hehe...

2007-03-07 @ 20:00:15
Annika

Sitter här och skrattar för mig själv både åt ditt SatC citat och åt att "du ger white trash ett ansikte"...
Det där med att bli te-ambassadör hos liptons gillar jag!!! Skulle jag också kunna tänka mig. Så, tvätta bort makrillen från brallerna nu...Basta :-)

2007-03-07 @ 20:18:46
URL: http://kankaglenreston.blogspot.com
Tinnitussan

Älskar lussebullar jag med. Och varm choklad.

Du är utmanad också. Om du vill såklart!

2007-03-07 @ 21:41:30
URL: http://tinnitussans.blogspot.com
Tinnitussan

Älskar lussebullar jag med. Och varm choklad.

Du är utmanad också. Om du vill såklart!

2007-03-07 @ 21:42:58
URL: http://tinnitussans.blogspot.com
Malin

tack så mycket för att du reggade dig på mig på lipton.se

2007-03-07 @ 21:51:38
URL: http://minfinasida.blogg.se
Anna

tja som en självhatande exhibitionist har jag inget svar på det där sista stycket riktigt...
tack för alla fina kommentarer jag får av dig jämt gumman, blir glad och varm i hjärtat utav det...du är fin.

du kan väl maila mig på [email protected] så löser vi armbandsfrågan.
puss

2007-03-08 @ 10:24:01
URL: http://pyttis.blogg.se
leopardia

anna: nu var det en annan sorts exhibitionist jag tänkte på... den lite mer avklädda varianten :)
jag mailar dig! puss

2007-03-08 @ 10:27:23
Anna

men jag går ju naken jämt ;)

haha nu har jag registrerat mig på lipton och gett dig 15 bonuspoäng!

2007-03-08 @ 10:33:22
URL: http://pyttis.blogg.se
leopardia

tinnitussan: eftersom jag gillar din blogg så mycket så ska jag hosta ihop en ny sån där lista...

2007-03-08 @ 10:43:36


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0