det var en soffa och så var det jag

saker gjorda: inte så mycket nej...
dagens fråga: hur ska man undvika att decka i soffan efter frukost?
dagens låt: not a sinner nor a saint - alcazar
dagens känsla: att jag inte orkar gå och handla nytt kaffe, men gå igenom tidningar ska jag
dagens citat: " Miranda: I once was broken up with by a guy's doorman: "I'm sorry, Ms. Hobbes, Jonathan won't be coming down. Ever." "


hade funderingar på att åka in till stan idag. vet att det var nåt jag skulle göra där. men mest ta en promenad längs med drottninggatan. men så var det så trist väder ute att jag struntade i det.
nu sitter jag mest och väntar på att min advokat ska ringa upp. kom på att hon har alla mina papper och att jag kanske borde hämta hem dem nu när allt är över. så att jag får ännu mer att sortera. kan knappt vänta, hehe...

annars surfade jag runt lite på ellos hemsida. det här är nån form av snobbighet jag lider av, tror jag. men det finns vissa saker jag inte gör och det är att handla på postorder. jag kan beställa kläder från nätet, men inte de här klassiska postorderfirmorna. egentligen vet jag inte varför. tror nog att det bara blev för mycket när jag bodde hemma i småstaden. där i högstadiet när man hetsbeställde. men nu har jag läst i så många bloggar om ellos, så jag tog mig en titt och visst hittade jag en del fina grejer: måste ju visa. lägger dem som pop upbilder;


32472-174
jag har någon "grej" vad det gäller skor med ormskinnsmönster. jag gillar det. fast det är lite ploj liksom, ungefär som av samma anledning carrie bär guldsmycken, jag vet inte. men ibland kör jag sådana där interna grejer med mig själv och går runt och njuter lite av att ingen annan förstår...

männen, kärleken? tja, vi är fortfarande sams och jag blev inte ens upprörd av att han pratade om andra tjejer. det bådar gott. men vi har diskuterat lite åt det hållet att han tycker att jag borde veta hurdan han är och att jag borde veta vad han tycker om mig och inte ta åt mig av saker och ting han gör "fel"...

planen är att gå igenom tidningar idag. har hunnit med några och det satt hårt, men en inredningstidning rök ändå. jag har en pärm med urklipp och "gamla" filmstjäror. från den tiden det fanns stjärnor, men jag beslöt att artikeln om sophia loren ska få flytta hem till N istället. eftersom det är lite av hennes idol...

såg det där programmet när oprah började göra i ordning en wasaknäckebröd i sändning och jag tänkte att oj, vilken deal. sen läste jag att de inte betalat nåt för det heller. så det var ju lite roligt. för knäckebröd är gott.

brorsan ska åka till kina veckan innan påsk. tror att det skulle kosta runt 30tusen med person med traktamente. ja, för företaget alltså. jag sa att han skulle fixa så att jag fick följa med och att han skulle hålla utkik efter nån billig och praktiskt, antingen, hello kitty, betty boop, goodbye kitty eller nån gothaktig väska. eftersom jag ångrade att jag inte köpte fler väskor i thailand... men med hans minne så kommer han väl hem med en häftapparat, om ens det. han har väl glömt bort att han har en syster vid det laget... men jag är avundsjuk iallafall. jag vill oxå åka till kina.

imorn ska jag byta min dvd-spelare iallafall. kanske borde dra igång den och se så att den verkligen är trasig... men det är så mycket man borde... a ja...

puss och kram

Andra bloggar om: , , , , , , , , , , ,

uppdaterat: man ska inte ropa hej innan man är över bäcken. tydligen har han begärt nån återvinning. ja, jag och termer. jag vill kalla det träskodom, men jag misstänker att det heter nåt annat. hur som är det inte över än. och jag hatar honom mer nu än nånsin. bara ge upp, ditt jävla as.



Kommentarer
Tinnitussan

Gillar dagens fråga: hur ska man undvika att decka i soffan efter frukost?

Det undrar jag med!!!!!!

Och är det normalt att alltid äta frukost då andra äter lunch? Det gör jag jämt känns det som ;-)

Jättefina kläder du valt ut. Min garderob behöver *host host* uppgraderas! Älskar färg!

2007-03-12 @ 15:59:00
URL: http://tinnitussans.blogspot.com
leopardia

tinnitussan: ja, jag har ju inte beställt de där kläderna, jag bara hittade dem... hehe... med mina normer mätta så är det heeelt normalt att äta frukost vid lunchtid...

2007-03-12 @ 15:59:31
Annika

Dom allra flesta postorderfirmor har väl riktigt snygga kläder numera? Kläderna du lagt upp på bloggen var fina! Det är bara så himla svårt att köpa oprovat, tycker jag.
Ha en bra måndag!

2007-03-12 @ 17:22:53
URL: http://kankaglenreston.blogspot.com
leopardia

annika: ja, kläderna är det inget fel på... det är bara massproduktionen som nog är det jag känner... fast jag tror inte att det är så längre, det är nog bara nåt jag i mitt eget huvud...

2007-03-12 @ 20:19:10


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0