det är ett evighetsprojekt

saker gjorda: vaknat och precis när klockan slog 10 så ringde mamma
dagens fråga: vad är det för fel på folk?
dagens låt: here you come again - dolly parton, tillhör inte min vanliga kopp, nej, men, men...
dagens känsla: mindre galen, men glad
dagens citat: " Samantha: 'He did something to me that was so perverse! Okay, I'm just going to say it. He tried to hold my hand'"


har surfat lite på polisens hemsida och sett att de inte vill ha fler anmälningar av nigeriabreven. däremot stod det:
"Finanspolisen känner till flera fall där svenskar blivit bedragna. En person har till exempel betalat in drygt fyra miljoner kronor innan polisen kontaktades."
vad är det för fel på folk? för mycket fritid eller? nu menar jag inte att man får skylla sig själv om man blir blåst på fyra miljoner pga ett e-mail, men... kom igen...

jag blev nästan "blåst" på 500 spänn en gång. hade fått med mig nån kille hem från krogen, som sen bara vägrade gå, så vid halv nio på kvällen, fick han "låna" en femhundring till taxi. jag bara "ja, herre guuu' bara du drar" ja, i mina tankar då. dock fick jag tillbaks dem, efter att jag ringt och sagt att jag funderade på att göra en polisanmälan. nu vet jag ju inte om det var därför jag fick tillbaks dem, men det var efter det iallafall... det här är rätt många år sen. och den här killen var, hmm, mytoman, med stora bokstäver... han hade tex läst alla böcker som fanns på stadsbiblioteket. inkluderat ordlistor. jojo... och det var många historier, han hade säkert bestigit mount everest och sånna grejer oxå... jag lyssnade mest med ett halvt öra, för jag visste inte vad jag skulle svara på sånt. ska man spräcka lögnen, eller låta folk vara?

nu är jag iallafall färdig med den där träasken. hade dock kunnat vara liiite smartare och smetat fast klister på pappret, så att det inte hade blivit färgat av lacket, men, men det är som det är... nu ska den den bara torka i sex timmar oxå. jäkla tid allting ska ta.

vet att jag borde ge mig ut på stavpromenad. blev ingen igår, bara en vanlig. klädde mig för varmt oxå, så jag kunde inte köra så där stenhårt, för naturligtvis hade jag ingen bh på mig och ville inte slita av mig jackan klädd så... men man önskar ju att man var en fena på fotboll när man går förbi alla som håller på och spelar på planerna som ligger efter vägen. då skulle jag bara springa in på planen, sno bollen och dra ett trick och sen gå vidare... undra om man kan bli arresterad för sånt? om det nu är en riktig match och inte bara träning... hmm...

har fallit ner i smoothieträsket. sitter här med en som är gjord på päron-ingefära youghurt, frysta jordgubbar, banan, linfrön och krossade havtornskärnor och just ja, sojamjölk. tycker det är jätteorättvist mot alla som är laktosintoleranta att dessa ersättningsprodukter är så dyra. men jag tror att sojamjölk är jättenyttigt, så jag tänker fortsätta med det tror jag. jo, jag har ju inte hunnit testa att göra o'boy på det än... ska vänta tills dess innan jag utfärdar min dom.

la kikärtor i blöt igår, så nu ska de - oxå - bara torka, så ska jag rosta kikärtor och mandlar och krydda med chili- och paprikapulver och lite havssalt. se hur det blir. ska även rosta solrosfrön och pumpafrön och krydda med röd curry... sen ska jag gå ner till tiokronorsaffären nån dag och titta om de har några bruna skålar för att fylla med mitt hemmagjorda snack. och så vips har jag ännu en present till brorsan. haha, beställde "uppdraget singel" till honom oxå. hehe... kanske jag borde läsa själv istället. och så ska han få undervattenskameran. och om jag hittar någon fräsig olivskål. såg en som var som en spiral. det är den jag är ute efter. en totalt meningslös grej, som man ändå vill ha, när man ska göra det på riktigt... det är jag övertygad om. och så kanske någon smaksatt olivolja. för det han har önskat sig är nån bok på spanska, som jag inte kommer ihåg vad den heter, ett kors som han har fått för sig att dogge doggelito har designat för nåt år sen. har försökt googlat, men inte hittat nåt, nån kanske vet ifall det ligger sanning i detta?

undra förresten om det finns någon deodorant som är bättre än rexona? nån som vet?

funderade på att måla tavlor idag. men jag kan omöjligt komma på vad det var jag skulle måla. vet förut att jag fick värsta idén baserat på ordstäv och talestätt, men det är helt bortglömt nu. papper och penna, varför använder man aldrig det? men det blir nog soffan och lite mer utrensning av tidningar. jag har kommit en bra bit på väg faktiskt.

imorn har jag iallfall en dejt med fido inne i stan. lurade henne att följa med på sally mann-utställningen.

männen, kärleken? räcker det inte med mitt erkännande? ja, jag vet inte...

just ja, var med om en märklig sak när jag vaknade. jag höll händerna rakt upp i luften, eller armarna. och på en fläck blev det varmt... nej, det var inte solen som sken in, jag har sammetsgardiner som skyddar bra. och svarta persienner. mamma sa naturligtvis att det var strålningen från telefonsvararen. som förövrigt står ute i hallen, men, hon har sina idéer... jag tänkte ju på att jag var bevakad av nån ande, fast jag vet inte riktigt vem det skulle vara... lustig känsla var det iallafall.

nix, nu ska jag nog ta fram nåt ur frysen, lussebullar typ, hehe, eller munkar, har ett gäng sånna där oxå. tack vare pappa...

puss och kram

Andra bloggar om: , , , , , , , , ,


Kommentarer
E

Men åååååh...jag vill oxå gå på Sally Mann....

2007-03-26 @ 16:27:33
Annika

Ok, intressant det där som hände vid ditt uppvaknande idag. Ngn telefonsvararteori tror jag inte på :-). Undrar om det kommer att hända igen???
Den där killen du lånade en 500 hundring var ju lustig..."läst varenda bok på stadsbiblioteket", ha, ha!!!!

2007-03-26 @ 16:36:59
URL: http://kankaglenreston.blogspot.com
leopardia

E: kom hit innan 6e maj så kikar vi på den. de har även syjunta varje torsdag, hehe :)

annika: det kändes jättemärkligt, så nu måste jag gå runt och prova lite nu och då... kanske var det en skyddsängel, jag har saknat en sån...
den där killen hade varit kock på nån superkänd restaurang i paris kommer jag ihåg oxå. han hade suttit inne för datahackning. nån otrolig historia... osv osv... grejen är den att han lär ju typ ha varit max 30 då, så...

2007-03-26 @ 16:48:13
Tinnitussan

J, dessa Nigeriabrev som jag får 10 stycken om dagen av. Minst. Hur kan folk gå på det fortfarande? Jag fattar inte. Men, men.

Rostade kikärtor låter jättegott. Måste testa. Jag älskar kikärtor :-)

2007-03-26 @ 18:37:07
URL: http://tinnitussans.blogspot.com
Tinnitussan

Just det.. En bra deo som jag använder är Bodyshops aloe vera. Helt suverän!

2007-03-26 @ 19:12:33
URL: http://tinnitussans.blogspot.com
leopardia

tinnitussan: jag kan rekommendera att inte rosta dem på samma plåt som mandlarna iallafall. eftersom mandlarna brändes vid :( men, men, skam den som ger sig... får väl se när de kallnat om de smakar nåt värt. kryddade med paprikapulver och cayenne peppar...
får ta en sväng förbi bodyshop och testa nån gång... eller inte testa där, utan köpa för att kolla...

2007-03-26 @ 20:23:52
Fröet

världens bästa samatha citat;)

Nu blev jag sugen på en smoothie...undra om jag har tillräckligt med saker hemma. Måste genast kolla läget.

2007-03-27 @ 11:07:50
URL: http://litenfro.blogg.se
leopardia

fröet: smoothie är ju typ enklaste godiset att göra. för det är nästan som godis ju... hehe, samantha ja... måste snart ta och kolla igenom serien igen...

2007-03-27 @ 17:04:22


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0