samantha räv och hennes vänner från 80talet

saker gjorda: promenerat, sovit, diskat, dammsugit, glott på satc
dagens fråga: livet efter döden vs livet innan döden?
dagens låt: what's love got to do with it - tina turner
dagens känsla: ja, nä, ingen direkt
dagens citat: "Big : I never really thought about it.
Carrie : Oh come on. Everybody wonders what happens after you die.
Big : I'm too busy wondering who's dinging my car in the garage.."


under promenaden valde jag en md-skiva med 80talsmusik. heh. jag insåg just att slice me nice med fancy ÄR gayerotic.

I'm like a pie made for hungry guys.
My body's burning like a flame that's blue

It's time for action
baby
got me and you.
Slice me nice - slice me nice
.

fast jag tycker hela tiden att han sjunger it's time for erection... men det kanske säger mer om mig än om låten. och för alla som inte gick på gårdsdiscon i början av 80talet, så det här är 80talet:

onödigt att säga mer.

efter promenaden så tog jag det lugnt till satc. gillar inte att de bytt ut kennedy mot leonardo di caprio. varför inte george clooney isf? påtal om män och sex så resonerar jag att vänner är viktigare än knull. han resonerar att vänner ska förstå. antar att vi båda har rätt. men jag är liksom uppfostrad till att vara nr 1, i can't help it.

sen slocknade jag i soffan, vaknade till liv och tog tag i mitt gamla motto "det är lika bra att få det gjort". så jag slängde in lite grönsaker i micron, spolade upp diskvatten, åt min mat, diskade och sen dammsög jag. allt med 80talsmusik i öronen. så om nån hörde nån falsk, och då menar jag FALSK - sjungande galning som vrålade what's love got to do with it, så var det jag. nu är det material girl i lurarna istället. och jag tänker på att jag alltid varit sån som, när jag blir kär, blir kär i flera år. jag var kär i samma kille från jag var 7 tills jag var 10-11. så kan det gå. fast nu är jag inte kär. om man bortser från christian i nip/tuck.

"Einstein once said, "Imagination is more important than knowledge. Knowledge is limited. Imagination encircles the world."

okej, jag fuskade lite med dammsugningen för att det skulle gå undan. under tv-bänken och sånt. jaja.

touch me. puss och kram!

ps, jag hoppas att ni såg "tala med henne - hable con ella" när den gick. jag blir lika tagen varje gång.

ps2. dagens fråga ja. föds man om till ett nytt liv eller lever man ett andeliv, det är frågan. eller ja, är man bara död.




Kommentarer
art[e]fact

Hallå där! TAck för kommentaren hos mig! Ha en fin kväll!

2007-06-13 @ 21:34:11
URL: http://artefact.blogg.se
anna

fin somrig ny layout dear!
Pop 74 har jag ätit så länge jag kan minnas..den tillhör Klings glassortiment.
puss på dig gumman!

2007-06-14 @ 11:43:24
URL: http://pyttis.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0