livet är livet är livet

saker gjorda: vaa?! har jag handlat böcker?? nääää...
dagens fråga: jaha, har justin timberlake varit i stan?
dagens låt: dunka mig gul och blå - frida
dagens känsla: men shit vad trött man kan vara...
dagens citat: "Stanford : I can only stay a few minutes. I got tickets to the Vagina Monologues.
Carrie : Why?
Stanford : Just because I don't eat at the restaurant doesn't mean I can't hear the specials."


alltså, jag blir så trött när jag ser löpet på saftonbladet. "johannas sista timmar på lasarettet". snälla let her rest in fred. det är så otroligt smaklöst enligt mig och jag vägrar totalt att köpa tidningen.

nå, igår åkte jag in till stan helt i onödan, för att träffa en tant i tio minuter, som inte hade nånting att säga. så ja, försäkringskassan får väl peta bäst de vill i mitt liv. att de inte kan svara på frågor eller har nåt att säga, känns väl inte helt otippat. men det känns som att jag inte bryr mig. frågade dock varför de lagt det här mitt i semestrarna. men ja, hon räknade inte med att det skulle vara färdigt förrän i slutet på augusti ändå så. nähäpp. ja, nä, man kan säga att jag fortfarande inte vet ett skit vad pilaprojektet går ut på, men det kanske är skitspännande iallfall. jag gillar att bli utvärderad, så go for it.

efter mötet bestämde jag mig att jag hade gjort mig förtjänt av en klänning. så jag gick in på åhléns och hittade denna

32472-221 från sud express. 249spänn och jag blev helt kär. den är helt min stil.

sen kom jag på att jag skulle köpa ett par mbt-skor. dock fanns inte de jag ville ha inne och jag orkade inte ränna runt för att ev hitta dem, utan jag tog dem som fanns och kände att 2249spänn svider inte så där jättemycket ändå, men de hade ju kunnat få vara snyggare, hmmm

image222

och sen efter det var jag ju tvungen att kolla rean på din sko. nu blev alla i stl 39, men jag kände att det gör inget om de är lite för stora, det kan ju vara skönt och hmm, fläktigt i sommar så...

image223

nå de kostade bara 50, 100, 80kr så jag kände att det var lika bra. men den här rean som pågår inne i stan höll på att göra mig galen...

idag svängde vi in på myrorna. ma, pa och jag och jag hittade väl några böcker jag impulsköpte. helt i onödan, men iallafall. en handlade om victor jara och den är jag lite nyfiken på. sen var det nån konstbok och nåt teatermanuskript och så den allvarsamma leken... och en bok om att krydda rätt. som jag har letat. äntligen. dock har den ju några år på nacken, men man kanske ändå kan få lära sig vilken krydda som passar till vilken mat...

jo, men måndagen gick åt till att sova hela dagen. jag var helt väck. tisdagen likaså, om man bortser från mötet och shoppingen. så fort jag kom hem, slocknade jag och sen låg jag där. idag var det nära samma sak, men jag kände att om jag inte tvingade mig upp skulle mina päron driva mig tillvansinne med sitt pärontjat.

har fått körkortsböckerna, och nu börjar jag bli tveksam till hur jag ska klara av det. jag menar, jag plugga? för de ar liksom lagt körlektioner på teorilektionerna, så... jaja. hur svårt kan det vara? hehe *nervöst skratt*

just ja, dags att betala räkningarna oxå. snart, ska bara vila lite. sova ett litet tag...



Kommentarer
Panki

Ååååå va fina skor!!! Jag måste oxå shoppa massa rea känner jag!

2007-06-20 @ 22:32:35
leopardia

panki: allt jag kan göra är att varna för rean. man blir hmm, kostnadsblind så att säga. vad ska jag med 3 skor till, liksom. egentligen? men tydligen var jag ju tvungen, hehe...

2007-06-21 @ 11:22:40
anna

vilken helt underbar klänning!
och shoeshopping!!! åhh!!
och urk körkort..blä....
puss på dig sötaste leopardia!

2007-06-21 @ 13:20:05
URL: http://pyttis.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0