give me a superhjältekraft

saker gjorda: övningskört och gjort nåt övningsprov
dagens fråga: hallå flirten, vart är du?
dagens låt: jag måste hej, jag måste hej, jag måste hejda mig osv - robban broberg
dagens känsla: stencool. haha.
dagens citat: "Samantha : I'm a trisexual. I'll try anything once.."


nu låter jag nog som att jag är helt karltokig, vilket inte är ett dugg sant, men jag känner att jag bloggar rätt flitigit om dessa män. men jag vill ju gifta mig med min bilskolelärare. bara för att han tror på mig. "jag ska göra dig modig leopardia. du har alla förutsättningar, du behöver bara tro på dig själv. jag ska göra dig grym". för jag vill gifta mig med alla som tror på mig. i våras var det vår dykinstruktör silvio. gullegubbar.

råkade liksom tjoffa mobilen i golvet i morse. boink sa det och så lossnade luckan från resten och så var den paj. och det verkar som att min pappas mobiltelefon är operatörslåst, för den fungerar inte. "sätt i rätt simkort står det bara" och ingen annan mobil här hemma, som inte är 3g fungerar heller till det kortet. och inte fungerade mitt telenorkort i pappas heller. så jag är utan mobil för tillfället. jag har ringt posten och bett dem skicka vidare min telenormobil, men jag fick inget svar på ifall de skulle göra det. bara ett "jag ska se om det går". vilket iofs verkar lite konstigt att har man ett kollinr kan man skicka den posten vart som helst. men, men, jag lägger mig inte i det där just nu. men alla som vill kan ju maila sina kollinr till mig så där, så att jag kan få lite julafton här.

fast iofs fick jag en fin klänning idag på posten. nån svensk designer. som jag köpt på tradera. billigt. så jag är glad. och något mer som gjorde mig glad var att kaffebaren här i stan. ja, för det första att det finns nåt ställe som serverar kaffe latte öht är något som gör en glad, men att de dessutom serverar den helt perfekt får mig att  längta tills imorn och jag kan gå dit igen. att servera den helt perfekt innebär att den är lagom varm för att drickas på en gång. för det är så att latte inte ska vara så där jätteöverdrivetheta, som de oftast är. me like.

på körskolan:
- jag skulle vilja ha mitt senaste prov utskrivet
- jag hinner inte nu, men J kommer om 45 min
- mhm, jaja, men jag tänkte gå nu.
- när har du tid igen?
- imorn.
- imorn?
- jo
- så du kommer inte tillbaks nå mer idag?
- nä
- så du ska gå?
- jo
- och kommer inte tillbaks? inte på hela dagen?
- nej
- du har kört färdigt och allt sånt?
- jo
- hur många prov har du gjort?
- två
- och du kommer inte tillbaks nåt mer idag?
- nä
jösses, jag har väl inte gått med i en sekt heller. det lustiga var att hon inte hade tid att skriva ut, men av nån anledning haka upp sig på att jag skulle gå. nu menar jag inget illa, men jag ville gå. det är 30grader varmt ute och jag hade suttit där i en och en halv timme. jag tyckte att det var en fin början. dessutom finns det väl andra som vill åt datorerna.

jag köpte ett par treckingsandaler på coop och jag känner lite att de var lite ljuvliga så där. ursköna. rosa.  tyvärr skulle det bli regn här resten av veckan...

idag startade jag i uppför- och nerförsbacke. fick faktiskt motorstopp en gång. men ja, det måste man ju ha rätt att få nån gång oxå...

nå, jag ska väl gå ner och vara lite social. mamma har bjudit in lite damer på sill-lunch. pappa är på uppsala för att testa ut mediciner och kommer hem på torsdag först.

puss och kram

ps. i natt gick det nästan helt okej att sova ds.



Kommentarer
Annika

Nu ska vi se om jag kan kommentera från min dator här i sverige!
Mobiltelefoner är ett ELÄNDE tametusan!
Har själv strular med min mobil idag, och stått och känt mig dum på en mobilaffär i Sahlenhuset.
Allt funkade då, och jag kände mig bara som en dum brud som inte fattade ngt.
Oh well...Glad att den funkar.
Din bilskola verkar rolig!!

2007-06-26 @ 13:43:22
leopardia

woho! annika! det funkade :) brorsan jobbar ju på ericsson, så jag är ju farligt mobilskadad och räknar det som ett rejält handikap när de inte fungerar som de ska...
jag är så nöjd med min bilskola som allra helst.

2007-06-26 @ 14:31:53
Tinnitussan

Att starta i uppförsbacke är svårt men ett bra sätt att lära sig dragläge. Blir så sugen på att köra bil som jag gör alldeles för sällan...
Skorna låter som ett kap...
Skönt att sömnen blivit bättre. Själv har jag haft sömnproblem hur länge som helst och vet hur viktigt den är...

2007-06-26 @ 18:21:06
URL: http://tinnitussans.blogspot.com
//D.D\\

Härligt att det gick nästan okej att sova för dig... Samma här faktiskt... Tror att tumhållningen hjälper. Ska också börja hålla, så kanske båda två får sova mer än okej nu natten till torsdag!? *hehe* *kram*

2007-06-27 @ 10:11:52
URL: http://t4nk3bubbl0r.blogg.se
leopardia

tinnitussan: hee, dragläge? går det att äta?
//D.D\\: vi får köra stenhårt på det där med att hålla tummarna ;)

2007-06-27 @ 18:48:48


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0