det regnar i bergslagen idag


back in bergslagen och mätt på färskpotatis. jag får aldrig nog. och så har jag för andra gången i mitt liv provat matjesill. efter att jag berättat för mamma om ernst och hur han stod där i tv och gjorde nån potatissallad på matjesill. nå, jag fattar inte, sill och midsommar, men varför, varför en sill som smakar så mycket jul att det börjar plinga bjällerklang i näsvingarna på en?? mmmycket märkligt val.

det blev ett stopp i arboga och förlåt alla arbogabor, eller var glada, men jag tänker då aldrig bo där. jag orkar inte lyssna på gifta par som gnäller om köerna i en halvtimme. snäääääälla skaffa nåt att prata om. köer är vad köer är, det är bara att hacka i sig. svälja och se glad ut.
nå, jag köpte iallfall en 2gigs mp3spelare på lidle i arboga, för 399kr. för jag, ja, det finns helt enkelt inte nån som motsvarar det jag vill ha, så jag tänkte att jag kan ju leka med en billigare variant så länge. inte för att jag är missnöjd med min md-spelare, den är dock lite jobbig att försöka klämma fast mellan trosa och höft när man dammsuger och skrålar och en runt halsen skulle ju fungera mycket bättre, men, men... nu har jag iallafall en och behöver inte känna mig så teknikbakomflötet längre.
och jag är även bra kåt på att köpa en systemkamera. gah gah gah, men, men. vi får nog se vad det här körkortet går loss på och sen kanske jag blir fattig student här i 3 år framöver...

just nu vill jag bara, inte helt otippat, sova en stund innan du är vad du äter...

det finns vissa saker som gör min pappa mållös av irritation. martin timell är en av dessa saker. om man dessutom säger att martin timell är händig så får man höra frustningar och fnysningar man aldrig hört förut. mycket underhållande.
och min mamma säger inte mål-lös, hon säger måll-ös. och hon har ett väldigt märkligt uttal på trafficking oxå. mer så där att det inte alls låter som något hemskt utan mer en folkdans med små glada skutt.

nä, dags att lämna datorn och leta upp soffan för att slåss om fjärrkontrollen.

puss och kram



Kommentarer
Emma

Martin Timell som är så duktig! :P

2007-06-21 @ 18:22:19
URL: http://emmaaxelsson.blogg.se
Tinnitussan

Arboga har jag faktiskt varit i. För tusen år sedan ;-)
Önskar dig en riktig trevlig middsommar :-)

2007-06-22 @ 00:49:40
URL: http://tinnitussans.blogspot.com
leopardia

emma: hehe ;)
tinnitussan: och detsamma önskar jag dig, sötsnosan!

2007-06-22 @ 16:48:31


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0