bara låt bli

inspirerad av //D.D\\ så tänkte jag att jag nog ska ge mig ut på en promenad just nu. innan frukost. har fått i mig lite kaffe, så dagen är helt okej.

pratade i telefon med pappa. "vi kommer till dig på lördag" NEEEEEEEEEEEJ! jag vet inte om han tog det personligt, han verkade lite oförstående iallafall. jag tycker det är för snart. alltså, jag älskar mina föräldrar, men för många dar i den här lägenheten och hemma hos dem och mina rutiner som ryker, ja, det ger lite stress helt enkelt. plus att jag är stressad redan inför mötet med försäkringskassan, som jag är livrädd att glömma bort.

såg att pedofilerna i sverige har skaffat sig en hemsida. pedofil.se. och ja, vad säger man. ge fan i att prata om barns sexualitet!! barn har ingen sexualitet på samma sätt som vuxna. ge fan i att jämföra pedofili med homosexualitet. det är inte på långa vägar samma sak! jag kan motivera varför, men jag tror att jag redan har gjort det en gång i nåt inlägg. "alla som är pedofiler har inte sex med barn" nä, för det kallas inte sex det ni gör!!

jag kommer ihåg på rättegången, vilket inte har nåt med pedofili att göra, men att de frågade hur många gånger vi hade samlag och hur jag protesterade mot att kalla det för samlag. så resten av frågorna handlade om penetrering. kliniskt och bra. tom hans advokat lät bli att använda ordet samlag. det känns som att jag är den enda i sverige i denna situation, som haft en bra rättegång. bra helt enkelt. inte kränkande. okej att han frågade om jag var våt och sådana saker, men jag fattade varför och tog det inte som något kränkande. det absolut bästa var när en av nämndemännen himlade med ögonen under hans advokats slutplädering. det är sånt man önskar att alla "offer" skulle få vara med om.. nåväl.

promenad. frukost. satc. avsnittet när carrie gör slut med big, första gången. när han inte kan tala om vart saker och ting leder, när han inte kan presentera henne för sin mamma, när han inte kan ge något tecken på att deras relation är viktig, betyder något. jag har varit där. jag är nästan där jämt när det gäller män. att hänga i en lös tråd och sprattla och vänta och hoppas på att han ska ge en mark under fötterna att stå på. nu menar inte jag att stå stadigt öht, för det gör jag så bra själv, utan jag menar i relationen. hålld på halster. och sen vips träffar de nån i paris som de gifter sig med efter bara nån månads bekantskap. typ. nästan. nåja.

oj, nu har tiden runnit iväg igen. promenaddags. och idag. idag ska jag banne mig dammsuga. sen ska jag nog göra mig en pysselpärm. en pärm med alla tidningsurklipp med virkning och annat pyssel. jepps.

puss och kram på er!


Andra bloggar om: , , , ,


Kommentarer
Anna

Såg den sidan igår med och blev så jäkla upprörd! Visst en person som har pedofila böjelser kan inte "hjälpa det" men att försöka rättfärdiga övergrepp på barn och försöka få det till att det ska bli accepterat...arghh fy fan.
Finns kanske ngn protestlista mot sidan? Där skriver jag gärna på isåfall.

2007-06-13 @ 14:37:12
URL: http://skaninginorrland.blogg.se
Anna

Ja dom är jättebra. Är medlem hos Ecpat, men har inte hunnit vara så aktiv på sistone. Dom försöker nog så gott de kan att få bort den sortens sidor.
Yttrandefrihet i all ära men någonstans borde man sätta gränserna.

2007-06-13 @ 15:54:02
URL: http://skaninginorrland.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0