ännu en uppdatering


jaha, dagen gick åt till att promenera, slockna i soffan, glo på ncis, glo på nån dokumentär om sexmissbrukare, gå och köpa massor med chips och avokado; för att göra guacamole, men det fick vänta tills imorn, lyssna lite på gamla radioprogram på sr. och om jag inte sagt det förut. när mauro scocco var sommarpratare, jag höll på att garva ihjäl mig. ingenting jag någonsin tänker erkänna igen...

men så har vi ju dagens låt;



och jag måste verkligen ta mig in till stan och lämna in min mobil och försöka hitta kvittot på min mp3spelare och gå och slänga den på dem. normalt använder jag min mdspelare, men det känns ju onödigt att ha köpt nåt som inte fungerar..

imorn tror jag dock att jag ska strunta helt i alla borden, de blir ju ändå aldrig gjorda, och ligga och läsa ut isprinsessan. fast av nån anledning läser jag bäst på kvällen/natten. så här är det; sen jag blev sjukskriven så läser jag 7 sidor i halvtimmen. ja, jag har tagit tid en gång. om det är en normal bok. om den handlar om våldtäkter eller klokhet så kan det gå snabbare. därför var det ju egentligen löjligt att jag ens hade med mig en bok till thailand. det är något med koncentrationen som hakat upp sig.

jag hade en period i mitt liv när jag vaknade typ utsövd halv sju på mornarna och drog igång nyhetsmorgon och glodde på i en timme, innan jag gick ut och gick typ. för det är så tröttsamt med nyhetsmorgon att de kör samma nyheter vid varje sändning. så man kollar så att man ser de båda kanalerna och sen är det liksom bara tristess. fast triss-skrapet. jag läste nån gång om nån snubbe som vunnit typ xx antal miljoner på joker. typ 40 kanske och fick frågan vad han skulle göra med pengarna. och det som skrämmer mig är att jag inte tror att han var ironisk. han skulle nämligen köpa en volvo kombi och kanske skaffa sig en pensionsförsäkring. fast ja, det kanske är bättre att sånna människor får pengar än jag, som bara handlar upp dem.

och påtal om shopping så har jag faktiskt ett par glasögon som jag inte gillar. de är för tråkiga helt enkelt.
har ett annat par som oxå är lite tråkiga, men ack vad de sitter skönt så de är tv-glasögon.

det här med reklam i tv. alltså, always trosskydd "nu med ännu bättre uppsugningsförmåga". alltså använder man trosskydd så känns det som att de som tillverkades för 25 år sen duger bra. för det är inte så att det är något som forsar fram där nere.

hata eniroreklamen, de här otroligt irriterande små gubbarna, som inte ens är roliga trots att de luras med att se ut att vara roliga.

eller den här carte d'or glassen, som de av nån anledning kopplar samman med kreativitet????!!! för man kan känna smaken av kreativitet????

eller nån jäkla rakhyvel som tar fram gudinnan i mig. det är nåt mer med den reklamen, som jag inte riktigt kommer ihåg.

den roligaste icareklamen var nog den när de gjorde lite parodi på dressman.

och den bästa reklamen nånsin är ju den där coopreklamen inför nån jul, med bebisen som var helt fascinerad av presentsnöret, för det var ju alldeles magiskt. och här kan ni se alla dessa härliga reklamfilmer, om ni scrollar nedåt lite. "nödrim, patetiskt mormor" haha.

janä, dags att knyta ihop säcken kanske.


Andra bloggar om: , ,


Kommentarer
Panki

EniroGubbarna ÄGER

2007-06-04 @ 11:53:19


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0