skog och mark och en mobiltelefon


jaha, vad gör man nu då när klockan är tolv och man har lust att prata i telefon, men ingen att ringa...?! gå och lägga sig och sova kanske... men nä...

hackade lite till på telenor och fick iallafall 500 gratis sms, som kompensation... jaja, det är som det är med hela historien. och jag kan ju använda min trasiga telefon som en exklusivare variant av tegelsten ifall jag nån gång ska demonstrera mot nåt jag tycker är dåligt... hmm... ironiskt nog höll jag nyss på att delta i en tävling där man kunde vinna just en mobiltelefon från lg. innan jag la ner... jag undrar ifall det verkligen är någon som vinner alla dessa tävlingar på nätet...?

jag tror jag hade dagens fråga någonstans i bakhuvudet, men tack vare att vägverket behagat fylla min hjärna med det oerhört viktiga vetandet att det är koldioxiden i avgaserna, som bidrar till växthuseffekten, så har den trillat bort och kommer antagligen inte åter...

jag tycker om ordet saft. nästan lika mycket som jag tycker om ordet klister.... det är som coola ord...

kommer ihåg i bilden nån gång när vi använde det där klistret de har inlåst. i skolan alltså. fast naiva som vi var så hade vi ingen aning om varför det var inlåst. men hur som höll min polare fram penseln med lim och sa åt mig att lukta. slug som jag var så tänkte jag att hon ska säkert bara smeta klister i ansiktet på mig, så jag tog och lyfte burken istället och drog in ett djupt andetag. så blev jag yr i huvudet i en kvart typ. så kan det gå. det dog nog några hjärnceller, men jag tror inte att får bildlärare nic märkte nån skillnad, för vi brukade tillbringa större delen av lektionerna med att ropa på honom och hävda att det fanns en gädda i vattenhinken, där vi satt och frenetiskt doppade våra penslar som om vi fått napp...

att vi på mattelektionerna sjöng mora träsks 'nu går vi ut på tigerjakt' så där lagom tondövt när vi tröttnat på att leka med siffror, är en annan historia. jag och a-m gav nog skickade nog våra lärare mot en för tidig pension... och jag var inte alls nån kaxig person på den tiden, jag var mest bara tyst och blyg, fast det kanske inte märktes så mycket. som idag då...

nä, jag har inte gjort ett skit idag. och imorn ska jag vara i örebro kl 14, så jag har ställt klockan på 8 för att förhoppningsvis hinna till bussen. blir upphämtad där av broren, som kommer från lund. min bästa bror. som jag har tvingat röd och till feminist. det har hänt att jag pratat i telefon med honom flera gånger om dan. utan anledning. kanske inte helt normalt att ringa 3 gånger om dan för att snacka skit med brorsan, men har man tråkigt så har man..

men nu ligger ju alla och sover, så nu sitter jag här och bluddrar och pratar med mig själv istället. okq8 har nog de snyggaste kaffemuggarna. röda och vita. de passar i mitt hem.. påtal om ingenting...

tydligen är det jättemycket blåbär hemma, så jag ska väl plocka lite blåbär och så jag har att lägga i min frys för att göra smoothies på. blåbär ska ju vara så nyttigt... och jag och pappa brukar åka och plocka blåbär. jag plockar 1 liter, han plockar 8. det är inte min grej, men jag kämpar på och efter nån timme så har jag iallafall tillräckligt... trodde att jag skulle vara bättre på lingonplock, men förra året visade det sig - ack nej. fast vissa plockare är sämre än andra, men, men... det är lite märkligt dock, för jag är typ uppvuxen i skogen, men, men...

nä, nu ska jag sluta vara tråkig. puss och kram!



Kommentarer
anna

hello darling!
ha ja det var en lite oturlig uttråkad dag igår..
hur står det till med dig? Några lördagsplaner?
kram!

2007-07-14 @ 10:59:25
URL: http://pyttis.blogg.se
Hanna

Blåbär är gott. Har ätit paj med blåbär i idag. De börjar dock bli något övermogna hos oss.

2007-07-15 @ 21:00:34
URL: http://hannasplats.blogg.se
Hanna

Blåbär är gott. Har ätit paj med blåbär i idag. De börjar dock bli något övermogna hos oss.

2007-07-15 @ 21:01:06
URL: http://hannasplats.blogg.se
Hanna

Blåbär är gott. Har ätit paj med blåbär i idag. De börjar dock bli något övermogna hos oss.

2007-07-15 @ 21:01:38
URL: http://hannasplats.blogg.se
blåbär

Blåbär är gott. Har ätit paj med blåbär i idag. De börjar dock bli något övermogna hos oss. Den smakade skit så jag åkte till willys och köpte några ruttna ägg istället tur att de var billiga annars hade jag fått slänga dem på stellas kläning som jag just spydde på HAHA! she just a bitch om några dagar åker jag och T och hans polare till califonien guu vad vi ska festa och shoppa och du får inte förja med för dettta är en tråkig blogg nä nu orkar jag inte skriva mer

2007-07-16 @ 01:02:18
leopardia

anna: jag ligger lite efter - igen - med det här med att läsa och svara... men det kommer puss.
hanna: idag är det planer för blåbärsplock..

2007-07-16 @ 13:11:47


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0