så, du är ett blåbär sa du?

attans, det går troll i min blogg. haha. mycket underhållande faktiskt. fast jag kan inte hjälpa att undra över märkliga sätt folk får kickar på....

nåväl. jag köpte 14 strindbergböcker, 1 hjalmar söderberg, 2st tusen och en natt i hollywood, svarte tulpanen, en bok av goethe från 1800talet, 1 bok om design på dramaten. en väldigt gammal sådan bok. sen minns jag inte riktigt, men jag handlade iallafall för 300 kr på denna bokloppis. jo, en bok som hette "nyttan med mindervärdeskomplex" slank med oxå... och en om målningar i sahara...

idag är det ju så där varmt att jag ligger ute i solen och läser nån knepig deckare "Mammas lille gosse". och snart väntas taccos och sen en tripp till brorsans stuga och lite blåbärsplock för att kunna göra paj och bjuda grannarna på...

jag har plockat på mig lite av brorsans lp-skivor. han vill kränga dem, men jag vet inte om jag kan låta honom sälja ebba grön, noice och depeche-skivorna... eller milli vanilli- maxisingeln... de mår nog bättre hemma hos mig. ska plocka några av hans vinylsinglar oxå...

nix, här händer inget intressant. vi håller på och rensar ut huset och mamma har öppnat en loppis i garaget.
själv har jag kommit på att jag nog måste köpa mig en fin ryggsäck och massa fina pennor och block - inför pluggandet... fast jag vet ju hur det var när jag läste pedagogik. jag använde samma block till alla ämnen och jag fyllde det kanske till en 3:edel på en termin... det där med att anteckna är inte jag, men, men...

sen har jag nog även kanske nästan bestämt mig för en nikon d40x. som kamera. kanske... jag ska titta närmre på den. än så länge har jag bara jämfört priser lite så där...

nä, puss och kram


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0