när jag var liten blev jag kallad garbo


anledningen till att min familj kallade mig garbo var för att ingen kunde se så lidande ut som jag. sa de. sen blev jag kallad martyren. och ja, när jag var hemma sist satt jag och tittade i en pärm där mor min sättit in teckningar och andra små minnen från när vi var yngre.

så hittade jag det här brevet till min mamma. helt otroligt.

jag gick och mådde illa, jag trodde jag skulle spy och svimma. jag hoppades att ni skulle komma hem snart så att någon skulle bry sig och pyssla om mig.

men då ni kom hem får man höra av dig massa klagomål på mig och att om jag hade följt med skulle jag vara bra. men jag ska säga dig att om jag hade följt med skulle jag kanske varit på ett sjukhus nu.

och en sak till: det här är illa mående, riktigt illa mående. det beror inte på att jag ätit för dåligt, det svär jag på. för jag vet väl hur jag känner mig. detta (att jag äter för dåligt) nästan skriker du fram åt mig.

sen då du kommer hem från mormor har du handlat och jag hoppads på en sockerdricka (man brukar bli bättre av en sådan) påstår du att du inte orkar bära en 33 cl flaska.

- är jag värd så lite?
jag tror inte du förstår hur det känns när man mår dåligt och ingen bryr sig om en.
du är min mamma och det får jag väl stå ut med.


det är sååå pinsamt. och kul att jag dör. snacka om manipulationshäxa. och det som är ännu värre är att jag är likadan idag. så  vet ni det.

puss och kram. nu måste jag duscha.



Kommentarer
Sophie

hahaha! dramaqueen!

2007-07-12 @ 13:29:35
URL: http://soff.webblogg.se
Sophie

hahaha! dramaqueen!

2007-07-12 @ 13:29:40
URL: http://soff.webblogg.se
leopardia

sophie: hehe, det är mitt mellannamn :)))

2007-07-12 @ 13:34:29
anna

du är en sådan underbar person och karaktär gumman.
Tack..mina ögon är oftast så där isblå...eller "vargaögon" har flera sagt till mig men jag fattar int evad det betyder...ibland är de dock gröna.

2007-07-12 @ 14:36:37
URL: http://pyttis.blogg.se
Hanna

Välformulerat måste jag säga. Dessutom är barns egon lite större än vuxnas. Kanske du kan trösta dig med.

2007-07-12 @ 20:16:08
URL: http://hannasplats.blogg.se
Panki

Hahaha men guuuud, d e ju verkligen sååååå du!!

2007-07-12 @ 21:00:36
URL: http://pancake.webblogg.se/
leopardia

hanna: jo, men asså, jag får väl erkänna att jag var väl säkert runt en 14 eller nåt, så då är det inte så välformulerat längre... men jag tar välkommet emot alla ursäkter jag kan för att ha nåt att trösta mig med ;)
panki: haha, jag veeeet... jag är sån dramadrottning...

2007-07-12 @ 21:14:52
leopardia

anna: haha, dina ord värmer gott...

2007-07-12 @ 21:15:19


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0