jag bara undrar...

saker gjorda: övningskört och gjort nåt övningsprov, hämtat potatis hos grannen
dagens fråga: vad gör dig mest misstänksam
dagens låt: det var nån som hade culture beat som ringsignal. lustigt.
dagens känsla: stencool. haha.
dagens citat: "Miranda : Do you have a rolling pin?
Carrie : On me?
Miranda : In your kitchen.
Carrie : Are you kidding me? I use my oven for storage." (själv innehåller min just nu knäckebröd och skorpor)

och helt plötsligt imorse när jag står och gör mig i ordning för att gå iväg till körskolan;
- ernst är två meter lång
- jasså, säger du det?
- ja, han är en lång man
- har du läst det
- jaA, jag läste om den där artikeln om honom, för jag tänkte att jag skulle läsa högt för dig.
så nu vet jag att ernst har jobbat inom psykvården, han har även jobbat åt degerfors kyrka i nåt år och när han var lite knodd och fröken sa till alla att göra hyacinter så tog han sina kamraters skräp och var överdrivet ambitiös så att hans hyacint blev finare och annorlunda.(mina ord, inte tidningens).
så, vad gör dig mest misstänksam sommartorps-ernst eller en bilförsäljare??
tilläggas kan ju att han designade sin frus bröllopsklänning och även har jobbat på grythyttans gästgiveri...

idag i bilen
- den där killen är så sjukt snygg
- eh, jasså, hehe
- han har så sjukt snygg kropp, och jag är iinte bög
- hrm... mm...
- alltså, han är så trevlig oxå. han är nog min idol.
typ nåt ditåt lät det... jag vet inte rikigt, jag har inga fördomar, men ja... det var lite roligt eftersom jag innan jag hörde att han hade fru, trodde att han var just bög...

image233
bergslagsborna ställer bra kluriga frågor... hmm...

jodå, jag ska berätta den spännande upplevelsen det innebar att få healing och medial vägledning, men jag gör det imorn istället. för imorn åker jag tillbaks till sthlm.

idag körde jag landsväg och vänster och högersvängar. för här är det nog inte mycket till motorväg, men å andra sidan är landsvägar lite farligare, så det var väl lika bra.... och om jag tar körkortet nu nu nu, så slipper jag ju mörkerkörning, haha... men jaow. vi får väl se vad jag lyckas fisa fram på tisdag. på måndag får man även veta hur det gått med högskoleansökningen. dock tänker jag inte logga in för att kolla förrän efter teoriprovet. jag vill inte vara upptagen med tankar om det då...

och mammas och pappas granne bjöd in mig för att få ta upp lite av hennes potatis, så att jag skulle få lite färskpotatis direkt från landet. sen fick jag även av hennes dill och sallad oxå. jag är sååå bortskämd. så det får följa med i en liten påse hem, där de senare ska mumsas för fullt.

var hemma hos Be igår och kollde hennes och Jo's hus. jäklars vad snyggt och fint det är. och jösses vad mycket jobb de har lagt ner. jag blir helt matt. dock har de blivit blåsta, för aaaah, just när de lyfte pennan från kontraktet så meddelade mäklaren "jajust ja, förresten, huset har varit en bensinmack". åh, vad jag hoppas på att han får prick. åh vad jag hoppas på att de får massa pengar tillbaka. och åååh, vad jag hoppas på att sanering inte ska vara nödvändigt...

jag och pappa sorterade allt lego efter färg oxå. gosh vad lego vi hade. jag sorterade väl en sisådär 3 ica-kassar med lego. för jag tycker gott att de kan börja sälja loss lite grejer...
så ja, nu ska jag väl kanske ta och skrubba lite barbiedocker, eftersom kläderna är tvättade iallafall...

men ha det så bra. puss och kram!!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0