en språksnurra vore ju en jättebra grej

saker gjorda: hängt med katta, glott på criminal minds och funderat på hur mycket saker jag har i min lya
alkoholintag: vatten
dagens fråga: men hur kan man förlora sina stavningskunskaper så här?
dagens låt: one night in bangkok... jag vet faktiskt inte vem det är som gör den, men det är väl björn och benny som har skrivit den, väl?
dagens känsla: oooont i axeln...
dagens citat: "Carrie: That's the thing about needs. Sometimes when you get them met, you don't need them anymore. "


så har vi uppdaterat resedagboken lite, bokat och betalt flygbiljetter mellan bangkok och puhket och kollat lite vilka hotell som finns... mm, hittade minsann ett som passade mig. hette dior guesthouse. klart bra att bo hos dior liksom. men jag misstänker att standarden inte var så där jääääättebra, för det var billigt... men vi fixar det när vi kommer dit helt enkelt...

annars delade vi en flaska vin, skrattade, åt, skrev, eh letade fram gamla bilder, glodde på las vegas av nån anledning, drack kaffe, gick och la oss, vaknade, hängde runt och snackade lite. jag tror att folk skulle tycka att vi var rätt knepiga om de hörde våra konversationer, för det finns som inga direkta tabún där... ungefär i stil med;
- aj, jag har ont i magen och nu känns det som det bubblar runt massa gas där...
- mhm, men se till att fisa lite då. det är bara nyttigt att fisa, då släpper man ut gifterna i kroppen...
typ, eller nåt i den stilen...
eller andra saker, som jag inte kan skriva här...

oroväckande är dock att jag märker av ett visst mått av stavningssvårigheter hos oss båda. jag menar, vi är båda rätt haja på det, eller var... men nu är det stavas "minnena" så... eller ska det vara två n i spände... och nyss var jag tvungen att googla fram bubblar...  det är hmm, dåligt och skumt...

eftersom jag inte gjorde någon fredagsfyra igår, så får jag väl köra en idag...

Tema: Bloggande

1) Brukar du svara på Fredagsfyran?

jodå, det händer...

2) Brukar du delta i “bloggstafetter”?

nixpix, inte vad jag vet om iallafall... eh...

3) Brukar du svara på och sända vidare bloggutmaningar?

har aldrig sett någon, så jag vet vad det går ut på... ja, förrän jag kikade lite på google och såg det nu...

4) Vad anser du om dessa företeelser inom bloggosfären?

det är säkert kul för dem som deltar...

---

har skitont i axel/nacke/rygg idag :( inge' rrrroligt...

vad det gäller vaccin så tänker jag nog gå och ta en till dos hepatit a+b när jag kommer hem, om jag kommer hem... för då räckte a i 20-30 år och b resten av livet... och jag menar, om tio år kanske man reser skitmycket... eller ja, man kan ju ha otur och bli smittad här hemma, så det är ju lika bra liksom... slipper man oroa sig för det iallafall... de sa nåt om att hepatit b, tror jag att det var, var den snabbast spridande virussjukdomen i världen... eller nåt ditåt. hur som så spred den sig snabbare än hiv iallafall... och den sprids på samma sätt, om jag förstod det rätt - kroppsvätskor, blod och så... fast ja, blod är väl en kroppsvätska..

männen, kärleken? hmm... jag lever och lär... skulle iofs behöva ett par starka karlahänder nu, som kunde ge mig massage... eller helena... har fortfarande inte hittat vart hon jobbar, om hon jobbar... DET önskar jag mig när jag fyller. vart jobbar helena... för hon hette väl helena? jaja, jag vet inte... klart att jag oxå skulle vilja försvinna in i en stor famn, men det går bra ändå... jag tror inte jag orkar känna just nu... eller ja...

och vad det gäller män så är det ju det där att de alltid ska tala om för mig vad de tycker är snyggt... alltså jag menar, det är en sak att säga till en lång tjej att man gillar långa tjejer... och till en tjej med stora bröst att man gillar det, men när man hela tiden ska tala om vad man gillar och det är så långt från mig man kan komma så undrar jag alltid varför... det är väl en sak om man sitter och snackar och jag frågar, för jag brukar tex fråga vem folk tycker är snyggast i hela världen och så spinner ju diskussionen vidare på det, men alltid. alla. så där helt appropå ska de vräka ur sig att de tex gillar former, för det ska ju vara nåt att ta i... och jag undrar alltid; exakt VAD vill de att jag ska säga? vad vill man som ha för respons på sånt... och när jag inte säger nånting så är det tydligen fel det oxå... och varför är det bara till mig man vräker ur sig sånt? och bara känner ett tvång att tala om att man bara dör inför synen av brunögda kvinnor eller nåt ditåt... jag menar jag sitter inte och säger till andra män det där med dylan-ögonbryn eller till korta killar att jag gillar långa killar... osv... jag tycker som bara att det är lite oförskämt helt enkelt. bara det... samtidigt som jag är nyfiken på vad för jäkla svar de väntar sig... jag menar jag är tjej, jag är straight. vilket innebär att jag inte är nån av deras skrockpolare, som bara "oooh hö hö, jajamensan, henne skulle man vilja ha lite kuttrasju med"... och det här gäller ju faktiskt de flesta män jag känner/känt... skumt är det iallafall... och jag skulle förstå det ifall de sitter och säger sånt till alla brudar, men det gör de inte. det vet jag... märkligt... och tröttsamt...

jaja, hehe, nu ska jag nog försöka sova bort värken eller glo på favvoserien nr 1 - criminal minds...

puss och kram

 
Andra bloggar om: , , , , , , , ,


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0