BLOGGVÄRLDSBLOGGENS BLOGGENKÄT, 2006

BLOGGVÄRLDSBLOGGENS BLOGGENKÄT, 2006

1. Hur länge har du bloggat?
sen november 2005

2. Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut, en månad innan du själv började blogga?
jag vet inte riktigt, jag trodde väl mest att det bara var folk som hade en massa intressant att skriva om...
jag är bra på att missuppfatta saker...

3. Vilken var den första blogg du förälskade dig i?
jag tror mer att det var i krönikeform eller bokform så som barbro alving kanske...
annars vet jag inte riktigt, man surfar väl mest bara runt utan förälskelse... fast det finns en tjej som jobbar på 3 och ibland skriver om när kunder ringer in med sina nötproblem... den är hysteriskt underhållande.
men det är egentligen en communitydagbok.

4. Hur känner du inför dina första blogginlägg, när du såhär i efterhand läser dem?
nä, inget särskilt...

5. Hur många bloggar återvänder du till regelbundet, som läsare?
kanske runt tio. alltså, jag är ingen storfantast av att sitta och läsa framför nätet egentligen, om det inte är massa enformigt skit... ey, bloggar?! nä, men jag tänker aldrig på att bokmärka och så ska man komma ihåg vad saker heter osv... bla bla...

6. Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar (t ex
teknikbloggar, modebloggar, politiska bloggar)?
fifty-fifty

7. Nämn en bloggare (obs: länka) som verkar väldigt olik dig, vars blogg du tycker om.
saker som suger sugbloggen. mycket underhållande, om nån mot all förmodan missat den...
och nu tänkte jag nog mest i sättet att skriva och saker det skrivs om, för jag kan ju inte påstå att jag varit inne i den mannens(?) huvud och grävt för att hitta eventuella olikheter.

8. Nämn en bloggare (obs: länka) som verkar väldigt lik dig, vars blogg du tycker om.
pyttis blogg

9. Vad tycker dina närmaste om att du bloggar?
de tycker nog vare sig bu eller bä

10. Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
det tror jag nog

11. Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden?
aaa, asså, jag använder ju inte vare sig mitt eller andras namn och hemadresser och sånt...

12. Nämn några saker som du aldrig bloggar om, och varför.
ptja... det skulle väl kanske vara om bilar då... och mest för att jag inte är så intresserad...

13. I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du?
jag vet inte om man får så mycket bekräftelse för att man bloggar just...

14. Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg?
nej!

15. Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen? I sådana fall: Var de som du trodde att de skulle vara, eller blev du förvånad?

nej

16. Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?
javisst

17. Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer eller i andra bloggar? Och i sådana fall: Hur har du hanterat detta?

mjae... jag har väl skällt, haha...

18. Har du själv skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar?
jodå, det har jag... jag har en dum ovana att skriva ner tex gräl, som sen 20 minuter senare har rett ut sig...

19. Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?
att det ligger kvar där ute i sfären trots att saker kanske har ändrats bara de senaste 5 minuterna. att man kanske är lite för snabb i fingrarna ibland...

20. Tror du att du fortfarande bloggar om två år? I sådana fall: Tror du att ditt bloggande har förändrats då?
jo. jag tror att det är mer diskussion kring olika ämnen, för det var egentligen det som var meningen...

21. Tror du att bloggarna har (eller kommer att ha) någon inverkan på vår kultur, eller är de en grupp människor som mest påverkar varandra?

hehe, ja, ungefär lika mycket som big brother har haft inverkan på vår kultur...

22. Avslutningsvis 1: Kan du sammanfatta kort vad ditt bloggskrivande har betytt för dig?
betytt och betytt... det är väl en del i dramat helt enkelt...

23. Avslutningsvis 2: Kan du sammanfatta kort vad bloggläsandet har betytt för dig?
det är ett skönt tidsfördriv helt enkelt...

24. Nämn 5 bloggare som du vill ska svara på enkäten
pyttis och frolle då'ra kanske... men annars passar jag...

Andra bloggar om: , , , ,


Kommentarer
frollen

hrm, trodde jag skulle klara mig, men neeeejdå..

2007-01-07 @ 21:36:59
URL: http://frollen.blogspot.com
leopardia

hehe, aj äm bårn to bi a jobbig jävel :)

2007-01-07 @ 21:58:07
URL: http://leopardia.webblogg.se
Stefan

;) du straffar frollen ser jag ...

2007-01-08 @ 08:59:28
URL: http://sakersomsuger.blogspot.com
leopardia

äh, det är egentligen sånt här han gör när ingen ser på - enkätkungen liksom ;)

2007-01-08 @ 09:42:35
Anna

åååhh jag nämns på två ställen =)
du är ju för söt gums.
puss

2007-01-08 @ 15:54:01
URL: http://pyttis.blogg.se
Anna

Hmm...ringde till frisören faktiskt o frågade och de sa att tar jag i blond färg själv hemma blir det bara en mörkare effekt med kanske inslag av rödare slingor typ...

2007-01-08 @ 17:58:09
URL: http://pyttis.blogg.se
Estelle

Gillar listan!

2007-01-08 @ 18:38:45
URL: http://estelles.blogg.se
leopardia

den finns att hämta där, hos aftonbladet, som rubriken länkar till...

2007-01-08 @ 19:13:28


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0