det där med att förstå folk från en annan världsdel


jahapp, inledde dagen med min egenhändigt gjorda grönsaksjuice. lite kål, lite selleri(nä, jag skämtade inte igår när jag sa att jag gick och köpte selleri) lite morot och lite citron. och så har jag ätit frukt till frukost. lite päron, lite banan, lite apelsin, lite mandarin, lite thailändsk nånting. stod melon, men det var mer som en grapefrukt. oh well. alltså jag vet att man ska ha miljötänk när man köper frukt, men jag får inte handla frukt som är från israel för min pappa. de odlar på ockuperad mark. så frukt vintertid är lite krångligt att få ihop så att allt stämmer, så jag tänkte att om al gore kan f-l-y-g-a jorden runt för att berätta om miljötänk så kanske jag kan få ta mig en thailändsk frukt mot att jag bojkottar jaffa...

såg ett avsnitt av city homicide till frukosten, men jag måste nog lägga ner den serien. den är australiensk och helt ärligt, hälften av tiden hör jag inte vad de säger...

och nix, något schema har jag inte gjort än, men jag ska. banne mig. drömde för 17 att jag satt vid köksbordet och pluggade. drömde om pyttis blogg. och så drömde jag nåt sånt där jobbigt, stressigt som loopade, men jag minne inte vad det var just nu. hur som, ska jag nog sätta mig och plugga vid köksbordet i en timme iallafall. sen ska jag kanske ägna en timme åt julklappspyssel och sen ska jag nog se en skräckfilm. och antagligen kommer inte det här alls att bli som jag tänkt utan jag kommer säkerligen somna. nåja.

sanningen om körkortet. anledningen till att jag började var för att om jag tog körkort skulle jag få min brorsas stringhylla och den hänger fint i min hall nu. me so happy!

jag fattar inte, så fort man säger att någon är pedofil eller våldtäktsman så är det alltid någon som ska komma och säga att 'nej, det där är bara bullshit'. de här som anser att allt bara är bullshit, tror de då seriöst att det inte finns våldtäktsmän och pedofiler, eller hur resonerar de?

pratade med min advokat här om dagen, vilket innebär att jag borde ta mig in till stan och hämta mina papper. nån gång kommande vecka. så jag får försöka bli klar med tentan på riktigt riktigt snabbt. nå, hon sa iallafall att hon fått intrycket av att hans föräldrar betalde hans 'skuld' till mig för att de ville göra det de kunde för att ställa allt till rätta igen... så att säga. nu går ju inte det, men som det sägs - allt som inte dödar det härdar och visst är det lärorikt att hitta sig själv igen, även om jag helst hade sluppit, naturligtvis.

nix, plugga var det. puss och kram!

Andra bloggar om: , , , , , , , , ,




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0