idag har kattskrället mailat


jag tror att jag berättade förut om hur jag råkade surfa på någon 'böö, stoltsvensksajt' och att de hade massa märkliga länkar på sin sida. eller inte alls märkliga länkar, men att de tex länkar till smhi och sidor jag misstänker  inte ett endaste dugg står för vad denna sajt representerar. och jag förstår inte varför de länkar till dessa sidor. nå, jag har idag mailat ett par st av dessa sajter att de finns länkade  där, som bara för att. två svar har jag fått...

"Hej! Tack för upplysningen, men det är ju fritt för vem som helst att länka till en webb."
och visst är det så. och visst är det inte mycket att göra nåt åt, men jag skulle nog ha svarat med ett ställningstagande, såsom tex det här svaret
"Hej! Ja, jag har noterat det. Inte så trevligt..."

nåja. inte mycket gjort idag heller, fast snart ska jag sätta igång och försöka rosta lite kikärtor och smakkrydda. gjorde lite fler lp-skålar igår och tänkte fylla dem med nåt spännande. har dock insett att man ska koka dem först. inte riktigt lika kul dock, men, men.

har iallafall kommunicerat med kerstin på försäkringskassan, kerstin som inte undrade ifall jag hade ersättning eller inte, utan tog det förgivet, eftersom jag ringde henne... så, jag ska få prövotid och ersättning för oktober, sen får jag låna. ett mycket märkligt fenomen är dock att alla distanser samarbetar lite, men inte fullt ut. csn vet om att jag har ersättning, försäkringskassan vet om att jag har sökt, men sen är det slut på kommunikationen. för jag måste skicka in papper på beslut till csn. likadant med afa. som inte är nån antifascistisk organisation utan jobbar med försäkringar. jo.

tycker fortfarande att det är lite lustigt att medium baserar sig på en riktig kvinnas liv. alltså tv-serien medium.

var så trött idag att jag var tvungen att kravla mig ut och köpa kaffe och cig. så där trött att jag inte orkade brygga mitt eget kaffe. om jag inte fått denna giftiga kick hade jag nog sovit hela dagen. vilket iofs inte hade gjort så stor skillnad med tanke på vad jag presterat idag...

det ringde nån jäkla störobrud från glocalnet och väckte mig vid elvasnåret. och tjatade och tjatade. de får inte ringa mig, jag är nixad. nå jag försökte bli av med henne med att säga att jag är bunden, men ja, jag kunde ju ha mitt teleabonnemang men ringa med glocalnet bla bla bla i en evighet. jag trodde liksom att bredbandsbolaget och telenor gått ihop och att telenor äger glocalnet. iofs kanske därför de ringer mig. men jag fattar inte att de här leverantörerna av kommunikationsmöjligheter, har underföretag, som konkurrerar med själva huvudföretaget. telia har halebop och även com viq har nåt, som jag inte minns just nu... tror att det kan ha varit optimal telecom, men jag minns inte riktigt... mycket märrrrrkligt fenomen iallafall...

nä, nu ska jag nog äta middag. puss och kram!



Kommentarer
Tinnitussan

Jag blir också galen på telefonförsäljare...

2007-08-05 @ 15:33:51
URL: http://tinnitussans.blogspot.com
leopardia

tinnitussan: heeeeeeeeej!!

2007-08-05 @ 19:18:09


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0