i en enda röra, men med en liten andningspaus

i löv er, sötsnosar!!

och så vill jag helt plötsligt just idag ge svenska rättsväsendet en kram. vilka fantastiska och respektfulla människor det finns. först hälsade hans advokat skittrevligt på mig. han var ensam, så jag frågade ifall inte AH var med och nämnde att jag fått info om att han hade premis. men nix, så jag sa nåt om att det var ju skönt. så då ringde han och dubbelkollade så att han inte missuppfattat något.

senare i pausen kom han ifatt mig och sa något om att han hoppades att jag förstod att alla hade sina roller i det här, ungefär som att 'förlåt för att jag företräder ett as, men det är mitt jobb' åt det hållet. även när det var över och han skulle gå så önskade han mig lycka till och allt sånt.

i slutet av förhandlingarna skämtade domarna om advokaternas höga löner och att domstolarna alltid skulle försöka pruta ner dessa. därefter bad han om ursäkt för att de satt och skämtade, för min upplevelse och mina känslor var naturligtvis något man skulle visa respekt inför och inte sitta och skämta i samband med. nu var ju det okej, jag kanske har förlorat min tro, men inte min humor... men det känns så bra att bli så där tagen på allvar av folk som ändå på nåt sätt styr över ens liv.

hur som så satt domaren och högg åt alla håll och till slut blidde det en förlikning. och jag vill krama folksam för att de sänkte sina krav så enormt, så att hans advokat helt enkelt kunde acceptera utan att blinka. för tack vare det är allt klappat och klart nu. och jag är skitglad! visst jag fick bara hälften av det jag begärt, men ja, jag har ingen förväntan om att få dessa slantar ändå så, med tanke på hans ekonomi. och för min del hade jag kunnat skita i dessa pengar helt och hållet. det rör sig om räntor. det har mer varit en principsak, att han ska ta ansvar för vad han har gjort. hur som har han iaf tydligen gått med på skadeståndet. visst nu är han ju dömd för det han har gjort, så det kanske inte går att göra annat. annars kan man kanske tycka att det kanske kanske ev visar att han iaf insett vad han har gjort...

jahapp, min mobiltelefon. jodå, jag fick ju min mobil lagad till slut. så skulle jag nu försöka häva operatörslåset genom att flasha den. la la li la la la. nu kan man säga att jag har pajat den. eller jajo, iaf mjukvaran i den... så kan det gå, skulle man kunna säga.... jupps, för nu får jag inte igång mobilen nej. det var så att det blev error mitt i alltihop och det var ju som inte meningen. ja, nä, det är väl inget att göra något åt helt enkelt. men det var väl kanske lika bra, dagen fick ju som inte vara bra helt rakt igenom... det verkar ju dumt, menar jag. då skulle jag ju bli helt förvirrad.
men nu struntar jag i den där mobiltelefonen. jag har ju iaf en som fungerar. inte en rosa dock, men, men...

och så har jag betalat kåravgiften idag. jo, jag veeet att det är ett jäkla gissel för folk och att de flesta nog tycker att det är en jäkla onödig obligatorisk avgift, men jag var skitnöjd och gick där och tänkte att hoho, jag har betalt kåravgiften. typ.
och så beställde jag kurslitteraturen på nätet. dock suckar jag över en bok på engelska, som verkar måttligt intressant. varför skriver folk massa trista böcker om franska revolutionen?! jajo, jag vet att det finns bibliotek osv. men jag tycker ju uppenbarligen om att äga böcker. passade på att peta in en hjalmar söderberg och en katarina wennstam-bok i varukorgen oxå... men annars behärskade jag mig, även om jag ville ha den där 'bitterfittan' och säkert tusen andra. men jag köpte ju böcker på second hand idag, så jag är nöjd ändå. mmmycket nöjd tom. hittade en ordlista från 1916. jag älskar ordlistor. så är det bara. de är underhållande. eller ja, det var inte en ordlista, det var tom saol från 1916. och här om dagen fick jag 3 gamla strindbergböcker och en tavla av några släktingar, som i förbifarten tyckte att jag skulle åka till angola och ta över mannens reklambyrå. jamenvisst, sa jag...

men puss och kram på er nu!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0