ellou ellou, den hemliga bingohälsningen

det är ju inte så att jag bara älskar hello kitty, inte alls. det är lite punk över kattskrället, men ja, men den här datorn skulle ju ändå sitta rätt fint hemma hos mig...

image270

och den tekniska beskrivningen var helt okej. kostar runt 19braxar. fast jag har ju en relativt ny lap ändå, så det blir inte av, men man blev glad av den iallafall hur som.

besökte ica maxi idag och tydligen var jag tvungen att handla massa bakverk. jag tänkte fika på eftermiddagen, men jag får väl trycka i mig muffins och arraksbollar nu istället. yummie.

jag har iallafall fått tjänstledigt, woho. schyrre att det är löst. försäkringskassan fungerar så där som försäkringskassan alltid gör - på ett mycket skumt sätt. jag får sån lust att erbjuda mig att ställa upp och komma in och organisera bygget.
- hej växeln, jo, jag ska börja plugga
- jaha??? (hehe, jag förstår den reaktionen, men hon hade ju mitt person nr och såg vem jag var innan hon svarade)
- ja, jag tänkte att jag skulle tala om det för nån
- jajo, vi sammarbetar ju med csn, så vi har info här om att du sökt studiemedel, så utbetalningarna hade upphört ändå.
- jaha, men alltså växeln, är det ingen som vill veta om det här alltså? de sa förut att jag skulle ringa.
- vänta ett tag *tystnad* jo, ring ingrid på det här numret imorn.
- men växeln, vet ni ifall ni betalar ut för juli eller för augusti. de vill veta det på afa.
- mja, eftersom det påbörjas i augusti (den 27e) så blir det nog juli som är sista utbetalningen. men ring ingrid.
- okej tack.

- hej ingrid, jag ska börja plugga
- jaha? har du ersättning eller? (nä, jag bara meddelar lite allmänt så där hela världen... doh)
- jo
och så en ramsa med personnummer och ett vänta ett tag och en lång tystnad.
- jag är inte din handläggare, du ska ringa till kerstin, hon har telefontid imorn.

kerstin är en person jag aldrig har hört talas om eller haft nån kontakt med what so ever. och jag levde liksom i nån tro att nån bara kunde ta ett litet meddelande och så var det klart liksom. men det är ju lite surt för helt plötsligt verkar det som att jag inte får några pengar i augusti. dumma dem.

nå, som anneli sa, man ska inte oroa sig förrän det faktiskt har skitit sig.

nä, dags att sätta i en dvd med bones eller nåt anant spännande kanske. men bones eller medium känns bra... och svulla bakverk. päronen kommer förhoppningsvis inte imorn utan på lördag. såg att det var street market i helgen, man kanske kan ta med dem på det. har aldrig varit det själv.

och så ett grattis till pannkakan och roggi

puss och kram!
Andra bloggar om: , , , ,


Kommentarer
Panki

Tack, du e söt!
Jag vill oxå ha en bling bling dator

2007-08-02 @ 22:43:12
URL: http://pancake.webblogg.se/
Hanna

Hello Kitty som dator! Fasen vad trevligt. Stod och klämde på en plånbok härom dagen. Men det var ju inget jämfört med detta!!

2007-08-03 @ 19:58:45
URL: http://hannasplats.blogg.se
anna

haha ja det allt bra jäkla lovely emd de där myndigheterna och instanserna..hahah hihihi
mm den där lap topen ä schnygg...fast jag vill nog ha en helrosa med lite strass utan katten..mmmm
puss!

2007-08-03 @ 20:37:04
URL: http://pyttis.blogg.se
leopardia

hehe, så skönt att jag iaf inte är ensam med att vilja ha en blinb bling-dator.

2007-08-03 @ 21:09:15


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0