ett självporträtt och oprah i bakgrunden

saker gjorda: inte mycket, telefonen har ringt hela dagen
dagens fråga: kan inte alla som har kreditskulder på 40tusen gråta ut i aftonbladet då?
dagens låt: shit, jag har haft så mycket sjungande skönsång i örat nästan varje gång jag har svarat i telefonen
dagens känsla: trött, så klart, men jag har det bra...
dagens citat: "Charlotte: In some cultures, heavy women with mustaches are considered beautiful.
Samantha: And you're looking at me while you're saying that?"



ja, jag har väl sett nåt avsnitt av lost och så lite av dagens avsnitt av oprah. och så har jag faktiskt unnat mig att ligga och läsa lite. jag brukar annars bara läsa på tunnelbanan och i väntrum. men jag ska bli bättre på det, med tanke på att jag äger en eller två böcker för mycket...

ritade ett självporträtt. okej, nu får ingen tro att det här är seriöst, för det tog kanske 5-10 minuter att plita ner, men det roliga var att jag upptäckte att det var lättare att börja rita från vänster till höger än att fokusera sig på mitten upp till ner.
32472-214 men så här ser jag ut på morgonen i min slösäck till kläder, mina bilringar, ridbyxlår och min smoothie. naturligtvis har jag inte en blomsterkvast och bär omkring på, men jag klarade inte av att rita någon hand... och jodå, jag är rätt övertygad om att jag har olika längd på benen. så är det...

männen, kärleken? egentligen finns det ju ingen anledning att skriva det här under kärlek, för nån sån är det ju inte. men det är skönt att vi börjat odla vänskapen lite mer så där. okej, vi har ju alltid haft våra deep talk, men nu är det lite mer att vi vet vart vi har varandra. och det är skönt.

min favorit i lost dog här förut. men ja, naturligvis trillade det in ett gäng andra karaktärer i serien och nu pendlar jag mellan att ha sawyer eller sayid(om det nu stavas så, jag ser det otextat) som favoriter. sen dök ju liksom han, vänta vad heter han nu, från kära susan upp. luis. heter han ju. helt bisarrt eftersom han är så starkt sammankopplad med den rollen. iaf för mig. nåja.

det var länge sen jag gjorde juice, så jag har gjort mig lite nu, som jag surplar på. apelsin, morot, äpple, päron. gott gott. vet inte riktigt vad jag ska göra annars. jag väljer mellan att läsa, glo på lost eller att håla papper och sätta in i pärmar. kruxet är väl att jag inte har alla papper, för min advokat har ett gäng, inte för att man inte kan börja utan dem, men ja... för som ni märker tjatar jag inte om att städa, för jag har städat här hemma nu. om man bortser från förrådet då.

men jodå, igår blev det en tripp in till stan. så jag köpte mina tallrikar, som fanns kvar. kom på mig själv med att be till gud att de skulle finnas kvar, där jag gick på plattan. men jösses, be till gud om något sådant. när man inte ens är religiös. jaja. jag slutade iallafall på sekunden och ja, de fanns ju där. så jag köpte 4 till. utifall att jag har middag för fler än en person nån gång. jag är smått förvirrad, men så kan det gå. sen satte jag mig i trappan och slevade i mig en snabb lunch från sleven. det var dock skitkallt ute ju. jäkla vårsol att luras.

och idag, idag!! idag gick jag in i den ena kiosken här i min förort och där, där fanns gb sandwich lussebulle. först tänkte jag köpa alla som fanns kvar, men jag hade bara 60 spänn i plånboken, så det blidde bara fyra. muuuums. hur som räknar jag med att de ligger rätt säkert där de ligger, lär inte vara så där överdrivet hög åtgång på dem. och igen blev jag kär i min förort pga servicen och bemötandet i affärerna.

nåväl, ska sluta mala nu. puss och kram på er.


Andra bloggar om: , , , , , , ,


Kommentarer
Tinnitussan

Vilken härlig teckning! Talang helt klart :-)

2007-04-23 @ 00:10:06
URL: http://tinnitussans.blogspot.com
leopardia

tinnitussan: det var rena rama turen att det blidde nåt, haha. men tack!

2007-04-23 @ 00:27:38
Anonym

haha helt lovely teckning ju =)

hihi då får du hälsa pannkakan ( varför känsn det så typiskt dig att ha en vän som kallas för pannkakan?)och tacka så mycket =)

kramar!

2007-04-23 @ 00:36:24
Anna

..det var från mig det där..

2007-04-23 @ 00:36:50
URL: http://pyttis.blogg.se
leopardia

anna: sötsnosan! jadu, haha, klart jag måste ha en kompis som kallas för pannkakan. fast hon har många smeknamn, så där som kärt barn ska ha :)

2007-04-23 @ 00:39:47
Blackart

Men hallå. Är du konstnär?! Eller konst när, kanske? Bilringar och ridbyxlår! Det är airbags, utav den händelse man blir påkörd. Guds sätt


Men jordbubben, du måste ändå erkänna att den är mumsig, även om du uppenbarligen är en sucker för lussebullar. Låglaktos dessutom, så man kan äta tolvtusen utan att känna sig helplufsig och uppsvälld efteråt.

2007-04-23 @ 15:46:16
URL: http://hysteri-blackart.blogspot.com
Blackart

Åkej? Det postades hej vilt här, utan att jag var färdig?? (Guds sätt att avbryta i tid?)

Iallafall, guds sätt att skydda kvinnan (gällande airbagsen, alltså).

Ja, anledningen till att det är guds sätt hit och dit är förstås ditt plötsliga bönande till dito dude. Att gå till plattan och be till gud om tallrikar... Hmm...

2007-04-23 @ 15:49:45
URL: http://hysteri-blackart.blogspot.com
leopardia

blackart: hehe, din teori... jodå, så är det *nickar febrilg*
jag köpte två jordgubbar oxå, innan jag hittade mina lussebullar, för den var oxå mumsig...

2007-04-23 @ 19:05:36


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0