jag är inte vad jag drömmer

saker gjorda: sovit, träffat R, eh postat delgivningskvittot
alkoholintag: apelsinmer, önskar att jag hade köpt två
dagens fråga: dr diet eller du är vad du äter?
dagens låt: scissor sisters, drömde om scissor sisters, att nån skickat en låt med dem till mig, så de får stå kvar...
dagens känsla: hyperstressad, trött och glömsk
dagens citat: "man kan inte vara så där trött" - tänk om det vore sa



ok, påväg till R ringde min advokat och pratade pengar. bla bla bla. ungefär. men hur som fick jag iallafall veta vad ideell ersättning innebär. var ju bra att lära sig nåt iallafall. nå, jag frågade henne om vad jag skulle göra med kallelsen, vilket var ingenting. så frågade hon om jag postat delgivningskvittot (eftersom jag ringde till henne för nån dag sen och frågade om jag skulle skriva telefonnr, när mitt namn nu är sekretessbelagt) javisst... eh, på väg hem ser jag ett kuvert i väskan. som har legat där ett par dar. hum hum. till saken hör att jag stod utanför posten när min advokat ringde. jaja, bara att gå dit igen då.

och så fick jag ångra att jag inte gick in och köpte kyckling i jordnötssås, för att jag var för lat, för nu måste jag laga mat själv :(

männen, kärleken? puuuust. nä, känner varken män eller kärlek just nu. tycker bara att han är en stor idiot. men, men, hans förlust. stod med en knippe hårsnoddar och tänkte att jag skulle skicka till honom, eftersom jag är korthårig nu och har ett gäng oanvända. för jag tänkte ge till annica ett gäng, sen ringde jag fia i morse och frågade och då behövde inte hon några, så ja, tänkte att jag kunde sprida dem. men va fan ska jag göra det för? slösa bort min omtanke på honom? liksom. skulle han ha gjort nåt för mig? knappast. nä, jag hoppas innerligt att han inte kan säga nåt som provocerar mig till reaktion nu. för jag hoppas att jag är helt färdig med honom nu.

katta ringde i morse oxå. eller haha, hmm, halv två kanske... det var lite roligt. hon ska bli polis. får vi väl... hoppas ;) ska härja mer med henne sen när saker har lagt sig lite.

är så jävla stressad. men på måndag gäller det. och imorn kommer mina föräldrar och bror, och de tar ju knappast bort nån stress, om man säger så... men nu har jag iallafall dammsugit hallen. alltid nåt.
men de kanske hjälper till att måla om badrummet. jag vill ha äppelgrönt. får vi se hur det funkar.

förövrigt tror jag inte att han har dumpat den där tjejen. eller jag vet att han inte har det. hans klor greppar nog tag i henne än och hon ingår i hans stall.

nåja, jag har världens bästa komisar. jag fick skitcoola, vad heter det... fezmaskiner? pez, heter det nog. fez är nog nån i nån tv-serie. en kajsa-anka som ser skitförbannad ut med sin rosa rosett och hörlurar i öronen. och vin och annat. det har varit kryssning. men jag blir så varm av omtanken. att jag får, att jag inte är så där dålig, som han har fått mig att känna mig, utan att det finns folk som tycker om mig.

imorn gäller det att komma ihåg och ringa och gå ur bokklubbarna. gick ju med i en för att få boken "du är vad du äter" oxå. och plaza magazine har äntligen svarat. fast jag var tvungen att skicka 2 mail. som prenumerant kan man få köpa deras sketna dvd för 30 spänn. misstänker att det är 29 i porto då oxå. för tidningen i affären kostar ju 59. jaja, där månar man om prenumeranterna... stick, värdelösa tidning. haha, jag har ju nya kompisar i allas veckotidning ;))) så oglamouröst, men jag har ju mina mode och skor-böcker till det :)

polisen hade iallafall sagt till min advokat att den här killen var så otroligt chockad. och baserat på det så trodde de inte att han var någon serievåldtäktsman. och det får man ju hoppas stämmer.
jag kan dock inte hjälpa att jag känner det som en upprättelse när de beskrev det som en "brutal våldtäkt" i tidningen. och beskrev mig som sönderslagen och blodig. det är lite sjukt. men det känns iallafall som att jag äntligen blir tagen på allvar och inte går runt och sjåpar mig. att någon ser mig. även fast, ja, jag inte har pratat med några journalister då. självklart inte. men det känns skönt att få bekräftat de där orden "sällsynt hänsynslöse våldtäktsmannen". att veta att, ja, det är svårt att förklara. men det känns som en upprättelse iallafall, att någon ser allvaret.



Andra bloggar om: , , , , , ,


Kommentarer
E

Kan det vara därför hon bangar i helgen då hon hörde jag skulle dit?;) Ja herre guuud...

2006-09-07 @ 19:27:47


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0