om du kallar mig gris så kallar jag dig för kotte

saker gjorda: varit på ikea. det var mycket folk där.
alkoholintag: glömde faktiskt bort att jag hade tänkt ta ett glas vin
dagens fråga: undra varför de kallar honom för cykelmannen och inte våldtäktsmannen?
dagens låt: alltså, den där jc-reklamen kan ju gå och dö. varje morgon vaknar jag med i'm in a band, i huvudet
dagens känsla: jag är trött, eller jag var, men det blir väl ingen sömn i natt heller. nervös. det är sluttampen nu...
dagens citat: "du är fin"


jag gillar inte när de inte är megakunniga när man handlar på panduro. jag tycker att alla skulle ha pysslat själva i minst tio år innan de börjar jobba där. jag vill inte fråga saker och sen få nåt svävande svar efter att de läst på flaskan. jag läser själv innan jag frågar.

köpte en bok om aromaterapi idag. ska nog ta mig lite tid nån gång att testa hur väl sånt där fungerar.

männen, kärleken? jag tror jag har fnulat ut att jag ska lägga ner alla idéer jag har och strunta i saker och ting, så där som jag har gjort med alla andra. det där; ge upp liksom... om vi tar mamma tex, så alltid när hon var här förut flyttade hon på grejer och la dem där hon tyckte att de skulle ligga. och jag ringde hem och frågade vart fan dammsugaren var. närå, men typ. först blev jag irriterad, sen gav jag upp och nu har hon slutat med det... så det där med att ge upp och, för att citera tomas ledin - yeak, gilla läget helt enkelt är nog en bättre variant än att störa sig till döds hela tiden...

men ååh, så har leia redan sett min julklapp, jag som tyckte att jag hade en bra idé där... undra vad jag ska göra med den grejen då? kanske kan skicka den till polen, till alicias systers man, för han snackade om den... han är klart cool. han är ruggigt allmänbildad, kan massa språk och detta beroende på att han lär sig själv. för han känner folk över hela världen typ.  så vi snackade lite svenska där... jaja.. intresseklubben antecknar liksom.

invigde min anteckningsbok i torsdags. den jag ska ha för att skriva ner all intressant fakta de nämner i program som du är vad du äter. haha... vadå att jag är besatt... men ja, jag tycker att det är kul att veta att 2,5 liter skagenröra är lika mycket kalorier som 23 kg jordgubbar....

så har jag ju blivit färdig med will och grace. har gått över till favvoserien criminal minds.

undra hur brorsan har det i lund nu då. han har ju ingen telefon än, han räknar med att få en jobbtelefon... och det gissar jag ju att han får, eftersom det är telefoner han ska jobba med numer. vore ju lite dumt annars... han är så duktig... själv kom jag bara till småland och tillbringade två helt meningslösa år där....

och så glömder jag ju att skriva den där romanen till första oktober nu'rå... så kan det gå...

imorn kanske, kanske det blir biltema :) får väl använda helgen som kommer till att pyssla hemma och packa upp alla grejer, som aldrig blir av att jag gör...

köpte förresten egen jordnötssås. eller egen och egen. nånstans bland thaigrejerna hittade jag den iallafall, så nu behöver jag inte springa till grillen och köpa thaimat hela tiden. det är så gott!

men träningen, kanske dags att ta tag i den faktiskt. oprah gör 400 sit ups om dagen. eller hur många det nu var. det är så det ska vara... för jag vinner sm i dålig hållning. kan ingen bara ge mig en personlig tränare. iochförsig saknar jag sisu, så jag är ingen bra träningsmänniska. jag kan som liksom inte ta i det där allra sista, för jag skiter i det helt enkelt. och skulle nån tjata på mig, så skulle jag bara strunta i det och lägga av... och jag saknar helt tävlingsinstinkt. förutom när det gäller relationer och jag alltid vill bli prioriterad ;)

näpp, nu är det puss och kram som gäller.


Andra bloggar om: , , , , , , ,


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0